Jak zdobyć klienta w internecie?

Internetowy klientWielu przedsiębiorców działających za pomocą internetu zastanawia się, jak zdobyć klienta w sieci. Przy coraz większej konkurencji przestało być to łatwym celem, jednak postaramy się doradzić, jakie są skuteczne metody wyróżnienia się na tle innych witryn.

Kanały i metody

Aby pozyskać klienta w internecie, trzeba najpierw do niego skutecznie dotrzeć. Jak to zrobić, aby użytkownik spośród niepoliczalnej ilości usług i produktów dostępnych online wybrał właśnie nas? Trzeba być widocznym. Istnieje wiele metod reklamy działalności w sieci, lecz wybraliśmy te, naszym zdaniem najbardziej efektywne. Można do nich zaliczyć:

  • pozycjonowanie stron - pozwala na wybicie strony na najwyższe miejsce w naturalnych wynikach wyszukiwania na określone frazy. Jest to metoda pozwalająca na promocję nawet przy ograniczonym budżecie, lecz na efekty trzeba poczekać. Więcej na ten temat można przeczytać pod adresem strony www.
  • kampanię AdWords - linki sponsorowane to szybki sposób na pojawienie się u szczytu wyszukiwarki, lecz wymaga większych nakładów finansowych, stałego monitorowania, a kampania kończy się wraz z końcem środków na koncie. Metoda ta jest szczególnie polecana dla sklepów internetowych.
  • social media marketing - ścisły kontakt z klientem to podstawa działalności online; konta na portalach social media, publikacja newsów, promocji, odpowiadanie na komentarze i wiadomości użytkowników, uspokajanie ich obaw - to obecnie podstawa funkcjonowania każdego biznesu opartego internetową sprzedaż.
  • buzz marketing - marketing szeptany na forach i blogach może przekonać internautów do skorzystanie z konkretnej usługi lub produktu, lecz musi być prowadzona umiejętnie i z umiarem, inaczej wystawi autora komentarzy i działalność, o której mowa na falę krytyki ze strony internautów, którzy bardzo nie lubią nachalnej reklamy.
  • Content Marketing - czyli wysoka jakość publikowanych materiałów (artykułów, viedo, grafik) jako magnes mający przyciągnąć potencjalnych klientów. Specjaliści uważają, że stanowi przyszłość internetowej reklamy, dlatego warto w niego inwestować - a wysoką jakością treści nie pogardzi nikt.

Reasumując

Pytanie, jak zdobyć klienta w internecie nurtuje wszystkie osoby prowadzące chociaż część działalności online. Użytkownicy sieci są wybredni, ale poszukują potrzebnych im produktów i usług w prosty i logiczny sposób - i takiej odpowiedzi należy im doświadczyć. Warto pamiętać, aby interfejs strony miał sprawną i intuicyjną nawigację, a droga od wyboru produktu do finalizacji zamówienia była jak najprostsza. Pracując na sukces internetowej działalności, nie wolno zapominać o potędze portali typu social media i aktywności na nich - to główny kanał wymiany informacji o towarach i usługodawcach, działających także poza siecią. Wszystkim zaciekawionym tematem polecamy lekturę artykułu - http://nowymarketing.pl/a/6759,jak-stworzyc-skuteczna-reklame-online.

Komentarze


Ulga na Internet - podatek PITUlgi podatkowe cieszą się dużym zainteresowaniem wśród podatni


Bezpieczne korzystanie z internetuKorzystanie z internetu każdego dnia przynosi człowiekowi wiele korzyści. Il


Bankowość internetowaJuż od kilkunastu lat banki umożliwiają swoim klientom intensywne korzystanie


Przeglądarki internetowePrzeglądarki internetowe to oprogramowanie użytkowe z którym styka się n