Analiza ruchu na stronie internetowej - przydatne narzędzia

Analiza ruchu na stronieJeśli prowadzisz stronę i chcesz zdobyć jak najwyższą pozycję w wyszukiwarce, utrzymywać stałych odwiedzających, a także pozyskiwać nowych, potrzebne jest działanie na wielu poziomach. Pisanie wartościowych treści, tworzenie struktur pod SEO czy promowanie serwisu poprzez marketing zewnętrzny - wszystko to odniesie pożądane skutki tylko wtedy, gdy zostanie poparte rzetelną analizą. Dlaczego regularne monitorowanie aktywności użytkowników ma tak duże znaczenie? Jakie narzędzia pozwolą ci sprawdzić ruch na twojej stronie? Zapraszamy do lektury artykułu!

Zbadaj ruch na swojej stronie i zyskaj cenne informacje

Można wymienić cały szereg korzyści, jakie przynosi efektywna analiza ruchu na stronie internetowej. Dotyczy to serwisów każdego typu: blogów osobistych, witryn firmowych, sklepów on-line i wiele więcej. W zależności od funkcjonalności zastosowanego programu analitycznego otrzymasz dostęp do różnego rodzaju informacji, które następnie wykorzystasz do poprawienia jakości swojego produktu, kampanii marketingowej, komunikacji z użytkownikiem etc. Dowiesz się na przykład, w jakich okresach twoją stronę odwiedza największa liczba osób, dzięki czemu odpowiednio dostosujesz czas dodawania kolejnych treści. Zobaczysz, które podstrony cieszą się największą popularnością, i na tej podstawie zoptymalizujesz pozostałą zawartość serwisu. Cała sztuka polega na tym, by dobrać właściwe narzędzie oraz umiejętnie je spożytkować. Jeśli zauważysz spadek aktywności odwiedzających, możesz wdrożyć stosowne rozwiązania.

Google Analytics

Omówienie tutaj tego darmowego i ogólnie dostępnego narzędzia to czysta formalność – chyba nie ma nikogo, kto nie spotkałby się nigdy z Google Analytics. Niemniej jednak wielu użytkowników wciąż nie zna wszystkich funkcji programu, jest ich bowiem zadziwiająco dużo jak na bezpłatny produkt. Dzięki umieszczeniu na stronie specjalnego kodu JavaScript pobierane są szczegółowe informacje o każdym odwiedzającym serwis: jego lokalizacja (państwo, miasto), system operacyjny, przeglądarka, urządzenie, a także jak trafili na witrynę, ile czasu na niej spędzili i jakie treści przeglądali. System raportowania Google Analytics daje nam bezpośredni wgląd we wszystkie te dane.

Alexa

Ważnym aspektem, którego nie należy pomijać, jest porównanie statystyk naszej strony do wyników konkurencji. Kolejne w dużej mierze darmowe narzędzie, Alexa, pozwala sprawdzić, jak wygląda aktywność użytkowników serwisu na tle innych obserwowanych witryn w danej kategorii. Trzeba tylko pamiętać, że program ten nie sprawdza się w przypadku wszystkich stron, nie jest też zbyt dokładny, dlatego najlepiej wykorzystywać go w celu tylko pobieżnego oszacowania pozycji witryny. Zawsze jednak daje nam to pewne rozeznanie i pomaga rozwinąć działalność. Aby uzyskać więcej możliwości, należy wykupić płatną wersję premium programu Alexa.

SimilarWeb

SimilarWeb, tak jak w przypadku powyżej, jest dostępny w dwóch wariantach - podstawowym za darmo oraz w rozszerzonym za dodatkową opłatą. Warto zainwestować trochę pieniędzy w to narzędzie, gdyż pełny pakiet opcji prezentuje się naprawdę okazale. Przy pomocy SimilarWeb zgromadzimy wszystkie potrzebne informacje o użytkownikach i ich aktywności na stronie (takie jak w raporcie Google Analytics) oraz dane dotyczące ruchu z wyszukiwarek, portalów społecznościowych i wszelkich innych źródeł. Istotną zaletą SimilarWeb jest jego wszechstronność - nie tylko prowadzi wnikliwą analizę wewnątrz strony, ale także porównuje ją z konkurencją, tworzy rankingi i zestawienia witryn o podobnej tematyce. To jeden z niewielu tak kompleksowych programów analitycznych.

Inne narzędzia do analizy internetowej

Oprócz wyżej wymienionych narzędzi administratorzy stron chętnie posługują się też mniej znanymi programami do śledzenia ruchu na stronie. Website Analizer wyświetla informacje o hostingu i adresie IP, znaczniki meta, ranking witryny, słowa kluczowe, wiek domeny i nie tylko. Value This Website działa na podobnej zasadzie, często wykorzystywany jest do oceniania popularności strony wobec konkurencyjnych serwisów. Get Clicky prowadzi przydatne statystyki w powiązaniu z portalami społecznościowymi i pozwala kontrolować kampanie w social mediach. Na uwagę zasługują jeszcze takie narzędzia jak Going Up, Piwik czy JAWStats, które różnią się pod względem funkcjonalności.

Jak można wywnioskować z szerokiej oferty coraz bardziej wyspecjalizowanych programów, analiza internetowa to prężnie rozwijająca się dziedzina. Aby odnieść w tym zakresie jak największy sukces, warto rozważyć profesjonalne wsparcie IT. Nie musisz jednak koniecznie zatrudniać zawodowego analityka - wystarczy, że nauczysz się sprawnie korzystać z wspomnianych w tym artykule narzędzi. Przetestuj nasze propozycje i przekonaj się sam!

Autor - www.smartbees.pl.

Ocena: 5.0

Komentarze

Marek
Alexa moim zdaniem na naszym rynku jest kiepskim narzędziem. Mało kto posiada ich toolbar do zliczania statystyk.
https://procredito.pl/pozyczki/pozyczka-przez-internet