Firmy z branży nieruchomości mogą zdecydowanie usprawnić swą pracę, decydując się na korzystanie z odpowiednio dobranego oprogramowania CRM. Jakie funkcje może zaoferować taki system i czy faktycznie warto z niego korzystać?
Jakie funkcje oferuje oprogramowanie CRM dla branży nieruchomości?
Decydując się na zakup i wdrożenie systemu CRM dla swojej firmy, warto upewnić się, że jest on przystosowany do specyfiki branży, w której działa przedsiębiorstwo. Tylko skrojona na miarę potrzeb funkcjonalność faktycznie okaże się przydatna w codziennej pracy.
Oprogramowaniem dla deweloperów i biur nieruchomości jest system EstiCRM. Oto najważniejsze funkcje, jakie oferuje:
- Umożliwia automatyczne publikowanie przygotowanej oferty na wielu portalach ogłoszeniowych. Pozwala to na bardzo dużą oszczędność czasu, gdyż ogłoszeń tych nie trzeba dodawać ręcznie na każdym z portali.
- System działa w chmurze i może być obsługiwany również z urządzenia mobilnego. To ułatwienie dla agentów nieruchomości i przedstawicieli dewelopera, którzy często są poza biurem - na przykład podczas prezentowania nieruchomości zainteresowanym osobom.
- Oprogramowanie CRM nie tylko umożliwia dodawanie ogłoszeń i zarządzanie nimi w wielu portalach, ale też usprawnia komunikację z klientami, którzy są zainteresowani tymi ogłoszeniami. System umożliwia odpisywanie na zapytania bezpośrednio w programie CRM.
- Oprogramowanie umożliwia import listy dostępnych lokali z pliku XLS. Dzięki tej funkcji można na bieżąco aktualizować status ofert deweloperskich.
- System można wykorzystać także do sporządzenia witryny internetowej dla biura nieruchomości bądź dla inwestycji deweloperskiej.
Oczywiście poza powyższymi, oprogramowanie CRM umożliwia również lepsze zarządzanie wszelkimi innymi aspektami pracy, jak choćby obiegiem dokumentów lub obsługą korespondencji z klientami.
Kto powinien rozważyć wdrożenie systemu CRM dla branży nieruchomości?
Funkcjonalność oprogramowania, takiego jak Esti CRM, skrojona jest na miarę potrzeb firm z branży nieruchomości, a w szczególności firm deweloperskich i agencji nieruchomości. Czy każda firma zyska na tym rozwiązaniu?
W branży funkcjonuje wiele systemów dedykowanych do automatyzacji dodawania ogłoszeń i do zarządzania nimi. Mimo to nie każdy program jest tak dobrze przystosowany do specyfiki branży nieruchomości. CRM zaprojektowany z myślą o biurach nieruchomości i firmach deweloperskich oferuje o wiele więcej niż tylko wygodniejsze zarządzanie ogłoszeniami.
System CRM można wykorzystywać również w komunikacji z klientami - kluczową kwestią jest możliwość prowadzenia wygodnej korespondencji z osobami, które są zainteresowane zakupem nieruchomości. Klienci zazwyczaj trafiają na któreś z ogłoszeń w jednym z wielu portali i składają zapytanie. Bez systemu CRM konieczne byłoby regularne sprawdzanie komunikatów na każdym z portali. System integruje komunikację z każdego portalu i umożliwia odpowiadanie bezpośrednio poprzez oprogramowanie CRM.
Jak widać, odpowiednio dobrany program CRM to niezbędnik każdego biura nieruchomości lub firmy deweloperskiej.
Komentarze