Dla jakich branż dedykowane są nowoczesne voiceboty?

VoicebotVoicebot jest nowoczesnym i inteligentnym oprogramowaniem do komunikacji, które wykorzystuje sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe. Działa nie tylko na podstawie sztywno opracowanych scenariuszy rozmowy, ale potrafi określić intencyjność zapytań i dopasować odpowiedź do tzw. zapytań niestandardowych. Sprawdź, jak działa i w jakich branżach sprawdzi się najlepiej?

Jak działa inteligentny voicebot?

Często voiceboty mylone są do oprogramowania, które wysyła automatyczne wiadomości, wypełniając skrzynkę mailową lub pocztę głosową nielubianym przez nikogo SPAM-em. Nowoczesne voiceboty to zaawansowane narzędzia, które wykorzystują sztuczną inteligencję i Machine Learning, czyli zaawansowane procesy uczenia maszynowego. Nie tylko są w stanie wykonać zaprogramowane czynności, jak połączenia do klientów w celu zebrania opinii na temat jakości obsługi czy przyjęcia reklamacji, ale też samodzielnie identyfikować zgłoszenia, klasyfikować je i przekierować sprawę do właściwych specjalistów.

Zaawansowany voicebot działa na podstawie opracowanych skryptów, które zawierają możliwie jak najwięcej potencjalnych scenariuszy, ponieważ każdy z dzwoniących może na inny sposób opisać ten sam problem. Voicebot identyfikuje tzw. triggery (słowa klucze) i na tej podstawie dobiera pytania dodatkowe i określa wspomnianą już intencyjność. Co więcej, wystarczy zaktualizować skrypt o nowe informacje, aby voicebot posługiwał się nimi w prowadzonych rozmowach.

Przykładowo, jeśli w procesie rekrutacji w Twojej firmie zmieniły się wymagania dotyczące wykształcenia pracownika, możesz wprowadzić nowe wytyczne do systemu, a voicebot użyje tej informacji w kolejnych rozmowach. Nie ma konieczności programowania go od początku, ponieważ aktualizacja odbywa się na bieżąco. Jeśli chcesz poznać więcej szczegółów na temat samego rozwiązania, ale też interesują Cię przykłady wdrożeń, sprawdź stronę internetową: https://www.apifonica.com/pl/produkty/voicebot/przeglad/.

W jakich procesach sprawdzi się voicebot?

W przypadku inteligentnych voicebotów znacznie trafniejsze jest mówienie o procesach niż samych branżach, ponieważ wirtualny asystent jest w stanie usprawnić pracę działu call center i komunikację w każdej firmie. Przede wszystkim wirtualny asystent usprawni procesy rekrutacji, zwłaszcza w przedsiębiorstwach, w których rotacja pracowników jest duża, rekrutacje przeprowadzane są bardzo często i aplikuje na nie wiele osób. Im więcej CV wpływa do działu HR, tym większe oszczędności będzie generował voicebot. To rozwiązanie generuje oszczędność czasu i kosztów już na etapie screeningu aplikacji i ich weryfikacji, zastępując całkowicie człowieka i angażując go dopiero wówczas, kiedy jest naprawdę potrzebny. Voicebot nie tylko jest w stanie przyjąć zgłoszenia. Wykonuje też połączenia do kandydatów, przeprowadzając z nimi ankiety, informując o zmianach w procesie rekrutacji, czy przekazując spersonalizowany feedback. W tym samym czasie jest w stanie wykonać setki rozmów, co jest zdecydowaną przewagą nad konkurencją. Obecne badania rynku wskazują, że dobry kandydat nie jest dostępny przez długi czas, dlatego kluczowy jest natychmiastowy screening i kontakt. W przeciwnym razie możemy mieć pewność, że zasili on szeregi konkurencji.

Wdrożenie rozwiązania w firmie polega na zintegrowaniu go z systemem informatycznym przedsiębiorstwa. W zależności od zaawansowania funkcji zajmuje od jednego do kilku tygodni. Kluczowe jest odpowiednie skonfigurowanie oprogramowania, aby odpowiadało potrzebom konkretnej branży. Wszelkie działania voicebota są zapisywane w wirtualnej chmurze, więc można do nich wrócić, przeanalizować i wdrożyć konieczne zmiany, np. na etapie testu.

Komentarze