Istotne aspekty w identyfikacji wizualnej

Identyfikacja wizualnaIdentyfikacja wizualna to kompleksowy wizerunek firmy, na który składają się wszystkie niewerbalne środki tworzące jej tożsamość i zwiększające jej rozpoznawalność. Identyfikacja wizualna odgrywa bardzo ważną rolę w każdej firmie, ponieważ nadaje jej indywidualnego charakteru i częściowo odpowiada za jej pozycję na rynku.

Dobrym przykładem korzyści płynących z jej odpowiedniego zastosowania są chociażby polskie przedsiębiorstwa telekomunikacyjne. Z czym kojarzy Ci się kolor różowy? A połączenie fioletu i bieli? Sam widzisz - firmę, która dba o swoją identyfikację wizualną, odbiorcy potrafią z łatwością rozpoznać po samej kolorystyce, która wzbudza w nich konkretne skojarzenia już na pierwszy rzut oka.

Co składa się na identyfikację wizualną?

Identyfikacja wizualna to pojęcie bardzo złożone i obszerne. Nie oznacza jedynie oryginalnego logotypu i barw reprezentacyjnych wykorzystywanych w celach reklamowych. Składają się na nią również oznakowania produktów, aranżacje wnętrz biurowych, stroje pracowników, gadżety firmowe, krój pisma na drukach firmowych, szata graficzna materiałów promocyjnych i wiele innych środków identyfikacyjnych. Bardzo ważnym elementem identyfikacji wizualnej firmy jest też oprawa graficzna jej strony internetowej, która często pełni kluczową rolę w działaniach marketingowych mających na celu zwiększenie zasięgów i rozpoznawalności marki. Wie o tym doskonale AlterPage, agencja reklamowa zajmująca się na co dzień tworzeniem systemów identyfikacji wizualnej złożonej ze wszystkich wymienionych elementów, ze szczególnym uwzględnieniem stron internetowych. Więcej o tym przeczytacie na https://alterpage.pl/identyfikacja-wizualna-40.

Na co zwrócić uwagę tworząc system identyfikacji wizualnej?

Projektując system identyfikacji wizualnej firmy warto zadbać o to, aby była ona spójna. Wszystkie jej elementy muszą ze sobą współgrać, być dobrze do siebie dopasowane i zgodne z polityką firmy. Identyfikacja wizualna powinna być też niezmienna, tylko wtedy zapisze się w pamięci potencjalnych klientów i będzie wzbudzać w nich konkretne skojarzenia, a w efekcie - konsekwentnie budować świadomość marki w ich oczach. Przemyślany i dobrze zaprojektowany system identyfikacji wizualnej to opłacalna inwestycja, choć trudna do zrealizowania na własną rękę. Zawsze jednak możemy liczyć w tej kwestii na pomoc agencji reklamowej AlterPage.

Komentarze