Jak działa Amazon?

AmazonAmazon daje niesamowite możliwości rozwoju dla polskich przedsiębiorstw. Istnieją dwie możliwości założenia konta na Amazonie: indywidualne i profesjonalne. Pierwsze z nich jest darmowe, jednak daje ograniczone możliwości sprzedaży. Konto profesjonalne wiąże się ze stałą miesięczną opłatą, jednak jest niezbędne do prowadzenia skutecznej sprzedaży na platformie Amazon.

Początek

Jeśli chcemy założyć konto na Amazonie, musimy przejść przez określone procedury. Na podstawie dokumentów sądowych, musimy udowodnić, że nasza firma istnieje, oraz legalnie działa. Musimy także posiadać konto w banku w kraju, który jest obsługiwany przez Amazon. Niestety Polska do puli tych państw nie należy. Po założeniu konta możemy zacząć sprzedaż. Głównym wymogiem przy sprzedaży na Amazonie jest posiadanie kodu UPC, EAN bądź GTIN każdego z produktów.

Zasady

  • Tytuł - musi być on w pełni naturalny oraz zwięzły. Powinno się w nim znaleźć jak najwięcej słów kluczowych.
  • Słowa kluczowe - W skrócie są to te informacje, których nie byliśmy w stanie zmieścić w tytule. Maksymalnie 250 znaków.
  • Opis główny - Poza zwykłymi pogrubieniami powinien to być w pełni czysty tekst
  • 5 kluczowych cech - Najważniejsze informacje o produkcie, które są wyświetlane poniżej tytułu. Każda z cech nie może, przekraczać 500 znaków
  • Kategoria - Kluczowym, jest umieszczenie produktu w odpowiedniej kategorii, w innym przypadku stracimy około 50% klientów.
  • Zdjęcia - Powinny być zrobione na białym tle, bez żadnego tekstu oraz logotypów.
  • Dodatkowa specyfikacja - Jeśli kategoria tego wymaga, powinniśmy wpisać wagę czy długość.

Wymogi

Warunki, jakie są stawiane przez Amazon, są naprawdę surowe. Minimalnie 9 na 10 naszych zamówień musi być zrealizowanych w ciągu 48h od dokonania zakupu. Mamy też 24 h, żeby odpowiadać na 90% maili, jakie otrzymujemy. Jeśli nie będziemy stosowali się do tych wymogów, to musimy liczyć się z możliwością zamknięcia konta.

Kiedy decydujemy się na rozpoczęcie sprzedaży na Amazonie, to musimy liczyć się z hasłem mówiącym, że klient zawsze ma rację. Właściciele tej platformy, dążą do 100% satysfakcji każdego z klientów. W związku z tym niemalże każda reklamacja kończy się pozytywnym dla klienta werdyktem. Z racji tego, że dla Amazona klienci są najważniejsi, sprawy, w których klient zgłasza, że został oszukany, kończą się prawie zawsze przychylnie dla kupującego. Wiąże się to z wielką ilością wyłudzeń.

Sprzedawcy, którzy nie mają adresu zwrotnego w państwie odpowiednim dla określonej sekcji Amazona, będą musieli pokryć koszty zwrotu. Jest to w szczególności kluczowe dla polskich sprzedawców. Pomylone produkty czy jedna bądź dwie zniszczone paczki mogą stworzyć ogromne dla sprzedawcy koszty.

Sprzedaż na Amazonie musi być naprawdę przemyślana. Wymogi są ogromne, tak samo, jak ryzyko jakie niesie sprzedaż na tej platformie. Te trudności rekompensuje liczba klientów, jednak zanim zaczniemy sprzedawać na Amazonie, to powinniśmy wszystko dobrze zaplanować.

Artykuł powstał we współpracy z firmą Nethansa, która zajmuje się wsparciem sprzedaży na platformie Amazon.

Ocena: 5.0

Komentarze