Jak zacząć pozycjonowanie nowej strony w 2019 roku?

Strona Google na tablecieSEO można nie tylko wdrażać na pewnym etapie istnienia strony i prowadzenia marketingu internetowego. Równie dobrze, a pod pewnymi względami nawet lepiej, sprawdzi się budowanie nowej witryny w oparciu o kilka istotnych kwestii, które sprawią, że już od początku możliwe będzie zadbanie o odpowiednie pozycjonowanie strony w Google.

Zacznij od researchu

Za sukcesem pozycjonowania stoi przede wszystkim tworzenie treści poszukiwanej przez użytkownika. Planując całą strukturę, najlepiej zacznij więc od przeprowadzenie researchu i sprawdź, jakie frazy kluczowe związane z daną branżą są najczęściej wpisywane przez użytkowników internetu. Możesz skorzystać z dostępnych narzędzi sugerujących najbardziej optymalne dla danych zagadnień frazy, dzięki którym czytelnicy łatwiej trafią na Twoją stronę.

Odpowiednie wykorzystanie słów kluczowych pozwoli Ci na lepsze pozycjonowanie. Zaplanuj budowę podstron, przede wszystkim ich ilość i tematykę. Najlepiej dla każdej z najważniejszych fraz kluczowych stwórz osobną podstronę, dzięki czemu Google bez większych trudności będzie mogło dopasować do nich frazy kluczowe. Zaplanowanie odpowiedniej struktury pozwoli Ci także zyskać dobrą bazę dla działań SEO, które na pewno będziesz kontynuować już w przyszłości.

Właściwa treść

Znalezienie słów kluczowych to jednak nie wszystko. Trzeba jeszcze gdzieś je umieścić. W związku z tym konieczne jest stworzenie treści zawierających te frazy, a jednocześnie angażujących potencjalnych odbiorców. Jeśli stworzysz jedynie blok tekstu naszpikowany frazami frazowymi, Twoja strona może zostać uznana przez Google za śmieciową.

To jednak nie wszystko - musisz pamiętać, że co prawda pozycjonowanie strony w Google zależy od robotów, ale odbiorcami ostatecznie są ludzie. Przede wszystkim dla nich powinny być więc tworzone teksty. Na etapie budowania strony musisz więc zastanowić się nad tym, o czym chcesz pisać, ile powinno być tekstów i jak stworzyć treść, która wyda się ciekawa i zachęci do wracania na stronę. Słowa kluczowe powinny się znaleźć w konkretnych miejscach takich jak adres URL, meta tagi, listy wypunktowane czy narzędzia nawigacji.

Responsywność i wersja mobilna

Coraz częściej z internetu korzystamy za pomocą urządzeń mobilnych. Droga do pracy, kilka minut czekania, które chce się jakoś spożytkować - to wszystko dobre okazje, by sięgnąć po telefon i wyszukać interesujące nas informacje. W związku z tym tworzona przez Ciebie strona musi być dostosowana do urządzeń mobilnych. Sprawi to, że zyskasz szersze grono odbiorców, nie ograniczając się do użytkowników komputerów. Pamiętaj też, ze algorytmy Google w ostatnich latach kładą duży nacisk na tę kwestie, a strony, które nie są w stanie dopasować się do smartfona czy tabletu skazane są na niższą pozycję w wynikach wyszukiwania.

URL czasem ma kluczowe znaczenie

Adresy URL muszą być pozbawione zbędnych elementów czy zmiennych, gdyż Google sprawdza, czy odzwierciedlają one ludzki punkt widzenia, a inaczej mówiąc - czy są zrozumiałe dla użytkownika sieci. Buduj adresy według tego samego schematu i w taki sposób, by dokładnie było wiadomo, czego spodziewać się po danej podstronie. Zachowanie jednolitości w przypadku adresów URL pozwoli Ci też uniknąć ewentualnych problemów z indeksowaniem.

JavaSctipt nie zawsze się sprawdzi

Jeśli używasz tego języka do budowy strony, bądź ostrożny. Często pojawiają się bowiem głosy, że roboty Google mogą mieć trudności z odczytywaniem kodu zapisanego w JavaScript. Oznacza to, że podstrony czy menu rozwijane niejednokrotnie pozostaną dla robotów niewidoczne, a tym samym w ogóle nie trafią do wyników wyszukiwania. Sytuacja ma się podobnie w przypadku Flasha - wiele osób przestrzega przed korzystaniem z niego do nawigacji wewnątrz strony czy jako metoda wyświetlania tekstu.

Google Search Console

Dobrym rozwiązaniem będzie też połączenie strony z Google Search Console. Dzięki temu będziesz mógł każdorazowo sprawdzić, jak Google widzi Twoją stronę, a tym samym zyskasz pewność, że napisany przez Ciebie kod został poprawnie zinterpretowany przez roboty. Musisz pamiętać, że strona wyglądająca dobrze dla człowieka wcale nie musi być taka dla robotów Google. Kod powinien być na tyle prosty, by umożliwić robotom łatwe przejście przez stronę, co pozytywnie wpłynie na pozycjonowanie nowej strony internetowej.

Obrazy przyjazne Google

Nie bagatelizuj też grafiki. Obrazy, które wyświetlane są na stronie, również mają znaczący wpływ na jej optymalizację. Pamiętaj, że rozmiar obrazu powinien mieścić się w przedziale 30 do 100 kB, a rozdzielczość - 72dpi. Rozmieszczaj obrazy na stronie w taki sposób, by z jednej strony wpłynęły pozytywnie na estetykę i funkcjonalność strony, a z drugiej odnieś je do kontekstu.

Współczynnik odrzuceń a pozycjonowanie strony

Coraz więcej mówi się otym, że na pozycje strony w Google ma wpływ także bounce rate, czyli współczynnik odrzuceń, który informuje o tym, jak wiele użytkowników zaraz po wejściu na stronę od razu ją opuściło. Wysoki bounce rate zazwyczaj spowoduje, że Twoja strona plasować się będzie na niskiej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Tutaj znów więc pojawia się ten sam wniosek - największe znaczenie ma tworzenie treści, które będą ciekawe dla użytkowników i sprawią, że pozostaną oni na stronie dłużej, coraz bardziej zagłębiając się w prezentowany na stronie tekst.

Przede wszystkim oryginalność tekstów

Bardzo często powielanym błędem jest także kopiowanie treści z innych stron czy nawet z innych źródeł pozyskiwania potencjalnych klientów jak na przykład fanpage na Facebooku. Najczęściej występuje w przypadku sklepów internetowych, które umieszczają u siebie opisy produktów ze strony producentów. Obojętnie, jaka treść prezentowana jest na Twojej stronie, pamiętaj, by była ona oryginalna. Dzięki temu roboty Google nie zakwalifikują strony jako zawierającej powielone treści, co oczywiście również negatywnie wpływa na pozycjonowanie.

Pamiętaj też, że Twoja strona nie jest jedyna - w internecie na pewno znajdzie się co najmniej kilka chętnie odwiedzanych linków, pod którymi można znaleźć podobne zagadnienia. Oznacza to, że musisz jakoś wyróżnić się na tle konkurencji. Najwięcej będziesz mógł osiągnąć poprzez prezentowanie tekstów o większej wartości, które jak nic innego przyciągną szersze grono użytkowników i sprawią, że będziesz mógł się cieszyć zainteresowaniem.

Tekst przyjazny dla oka

Możesz jednak pisać rewelacyjne teksty, ale póki nie będą one odpowiednio sformatowane, ilość odwiedzających stronę i pozostających na niej na dłużej będzie ograniczona. Duża ściana tekstu bez jakichkolwiek akapitów nie tylko wygląda nieestetycznie, ale też sprawia, że ciężko się czyta. Internauci widząc taką treść zapewne szybko zamkną stronę i udadzą się do konkurencji.

Podstawą jest więc chwytliwy tytuł, najlepiej ze słowem kluczowym, ale także podzielenie tekstu na akapity i opatrzenie nagłówkami. Jako urozmaicenie świetnie sprawdzą się też wspomniane wcześniej zdjęcia pod warunkiem, że będą odpowiednich rozmiarów. Jeśli możesz, stosuj też wypunktowania zamiast używać wyliczeń po przecinku - pozwoli to na bardziej optymalne pod względem wizualnym rozmieszczenie tekstu i ułatwi czytelnikom szybsze znalezienie interesujących ich informacji.

Pozycjonowanie, czyli niezbędna checklista

Zabierając się za tworzenie zupełnie nowej strony, masz pod wieloma względami łatwiej - już od początku będziesz tworzył właściwe podstawy, co w wielu przypadkach jest znacznie szybsze i wygodniejsze niż późniejsze wprowadzanie zmian i poprawianie błędów. Aby nie zapomnieć o żadnym z istotnych punktów, najlepiej przy planowaniu strony stwórz checklistę zawierającą podstawowe elementy wymienione powyżej. Oprzyj na nich cały projekt strony, dzięki czemu będziesz mógł cieszyć się dużym zainteresowaniem oferowanych przez Ciebie treści.

Pamiętaj też, że piszesz dla ludzi, gdyż to oni ostatecznie płacą za dany produkt czy usługę, a nie roboty Google. Musisz więc znaleźć balans między wykorzystywaniem słów kluczowych czy dostosowaniem treści pod kryteria Google a tworzeniem angażujących zdań, które spodobają się czytelnikowi. Siłą napędową powinna być oryginalność i estetycznie prezentujący się tekst.

Artykuł postał na podstawie informacji z: https://www.intellect.pl/blog/pozycjonowanie-stron-google-seo-kompendium-wiedzy.

Ocena: 5.0

Komentarze