Jak zadbać o pozytywny wizerunek firmy?

Pozytywny wizerunek firmyPozytywny wizerunek firmy to podstawa każdej działalności. Nawet przy najlepiej wykonywanych usługach czy najlepszych sprzedawanych produktach brak odpowiedniej reklamy odbije się negatywnie na wynikach sprzedażowych. Dzisiaj dopasowana strategia marketingowa - zarówno prowadzona analogowo, jak i w sieci - jest podstawą samonakręcającego się biznesu. Na co zatem zwrócić uwagę, budując pozytywny wizerunek firmy?

Logo, kolor, czcionka

Najłatwiej będzie rozpocząć od projektu logotypu, podjęcia decyzji co do kolorystyki i czcionki. Na ich podstawie będziemy mogli później budować całą identyfikację wizualną. Im bardziej zindywidualizowany projekt, tym lepiej, niemniej pamiętać należy, żeby nie przesadzić i nie popaść w skrajność. Nie w każdej branży wskazana jest ekstrawagancja, niektórym zdecydowanie lepiej zrobi klasyczna prostota i elegancja. Ostatecznie jednak wybór należy do nas, chociaż zawsze dobrze jest zasięgnąć drugiej opinii.

Wizytówka - jak wygląda ta idealna?

Jednym z najlepszych przykładów na szybkie rozprzestrzenianie się projektów firmowych są wizytówki. To one trafiają bezpośrednio do potencjalnego klienta i one - podobnie jak ulotki czy broszurki - są stosunkowo tanie w przygotowaniu. Dlatego pracodawcy ostatnio chętnie sięgają po te niewielkie kartoniki dla wszystkich pracowników, nie tylko tych na kierowniczych stanowiskach. To również nie pozostaje bez echa dla wizerunku. Jak powinna wyglądać idealna wizytówka?

  • Wygląd i estetyka - zadbajmy o to, by wizytówka była nowa, niezniszczona i czysta. Niech zawiera logotyp i jednoznacznie kojarzy się z firmą.
  • Wysoka jakość wykonania - nie żałujmy grosza na jakości materiału, z jakiego wykonana jest wizytówka. Użyjmy estetycznej czcionki i schludnego koloru papieru. Niech drukarnia, która wykonuje dla nas ten gadżet, będzie sprawdzona!
  • Odpowiednia i aktualna treść - na tym kartoniku powinny znaleźć się wszystkie najważniejsze dane dotyczące pracownika, firmy, którą reprezentuje, a wszystkie informacje powinny być aktualne. Niedopuszczalne jest, aby nie zgadzał się adres siedziby czy zmieniła się strona internetowa. To bardzo nieprofesjonalne i źle wygląda.
  • Standardowe wymiary? Niektórzy uważają, że wizytówki powinny mieć standardowe wymiary. Inni natomiast są zwolennikami nietypowych rozwiązań, które przykują uwagę. Cóż, decyzja należy do nas.

Marketing w sieci - absolutna konieczność

Nie ma dzisiaj marketingu bez działalności internetowej. Nie chodzi tutaj tylko o stronę w sieci, bo to właściwie totalna konieczność. Dzisiaj jednak dużo ważniejszą rolę odgrywają media społecznościowe. Nawet tak poważne działalności jak kancelarie prawne czy kliniki medyczne posiadają swoje profile na początkowo rozrywkowych portalach jak Facebook, czy Instagram. Pozwala to trafić do szerokiego grona odbiorców w różnym wieku, zaś wykorzystanie specjalnych algorytmów pozwala na coś jeszcze - trafianie do grona odbiorców szczególnie zainteresowanych naszą firmą. To bardzo skuteczne kanały komunikacji z potencjalnym klientem. Dzisiaj social media to standard.

Komentarze