Jak założyć konto Gmail we własnej domenie?

Konto GmailPoczta Gmail jest najpopularniejszą tego rodzaju usługą na świecie. Już w 2018 roku Google poinformowało, że liczba zarejestrowanych kont przekracza 1,5 mld, co oczywiście nie oznacza, że z poczty tej korzysta tak wielu użytkowników - część ma przecież więcej niż jedno konto. Jednym z czynników wpływających na wizerunek firmy jest adres e-mail, który powinien być założony we własnej domenie. Czy istnieje taka możliwość w przypadku Gmaila?

Konto Gmail we własnej domenie

Poczta Gmail w podstawowej wersji nie daje możliwości korzystania z własnego adresu, natomiast jeśli używamy Gmail dla firm, to taka opcja jak najbardziej istnieje. Mowa o pakiecie G Suite, czyli aplikacjach w chmurze, które przeznaczone są dla prowadzących biznes. Usługę możesz zamówić na home.pl. Oto jakie kroki należy dalej podjąć, żeby korzystać z konta Gmail we własnej domenie:

  1. Zakupienie usługi G Suite w home.pl.
  2. Rejestracja konta G Suite - wszystkie informacje znajdują się na stronie https://support.google.com/a/answer/53926?hl=pl&ref_topic=14864.
  3. Rejestracja firmowej domeny, o ile nie zostało to wykonane wcześniej.
  4. Wybranie domeny podstawowej - należy wskazać domenę, z której będziemy korzystać w wybranych usługach Google. Wskazana nazwa stanie się domeną podstawową powiązaną z kontem. Domyślnie wszyscy użytkownicy dodani do konta organizacji otrzymywać będą konto właśnie w tej domenie, np. piotrk[at]domenafirmy.pl. Ta nazwa będzie jednocześnie ich adresem e-mail używanym w usłudze Gmail. Ważna informacja jest taka, że dana domena może być powiązana wyłącznie z jednym kontem Google.
  5. Połączenie własnej domeny z usługą G Suite - po rejestracji, opłaceniu i pierwszym uruchomieniu firma ma już pierwszego użytkownika, którym jest administrator. G Suite wie już, jaka domena została dodana do usługi. W kolejnym kroku należy ją zweryfikować i następnie przekierować na G Suite. Jeśli usługa jest zarejestrowana przez home.pl i tam zarejestrowana jest domena, która znajduje się na serwerach DNS home.pl, to odpowiedni rekord TXT zostanie dodany automatycznie, a potrzebne będzie jedynie odczekanie na weryfikację przez Google. Najczęściej potrwa to do kilku minut, ale może też zająć więcej czasu. Jeśli jednak domena nie jest zarejestrowana w home.pl, to rekord TXT należy dodać ręcznie.

Jeśli domena nie jest zarejestrowana w home.pl lub jest zarejestrowana w home.pl, ale przy tym utrzymywana na innym koncie niż G Suite, to należy dodać rekord TXT u operatora, który ją obsługuje. Jeśli jednak domena zarejestrowana jest w home.pl lub utrzymywana na serwerach DNS home.pl, to odpowiedni rekord można dodać za pośrednictwem konta klienta home.pl. Po zalogowaniu się należy wybrać domenę, dla której chcemy wprowadzić rekord TXT. Dalej trzeba wybrać Hosting DNS i kliknąć "Opcje -> Zarządzaj rekordami DNS", po czym wyświetli się lista dodanych już rekordów. Następnie należy wybrać "Dodaj nowy rekord" i uzupełnić formularz w następujący sposób:

  • typ rekordu: TXT;
  • wartość tekstowa: taka, jaka jest widoczna w Panelu Klienta po przejściu do sekcji Usługi Google;
  • host: pozostawienie pustego pola będzie oznaczać dodanie rekordu dla domeny głównej;
  • TTL - pozostawienie pustego pola oznacza skorzystanie z wartości domyślnej: 3600 sekund.

Po wypełnieniu formularza należy kliknąć "OK", a po dodaniu rekordu - rozpocząć proces weryfikacji domeny, wybierając "Zweryfikuj stan".

W kolejnym kroku trzeba dodać rekord MX dla domeny. Jeśli jest utrzymywana w home.pl, to po zalogowaniu się do panelu klienta należy wybrać domenę, w której chcemy dodać rekord MX. Następnie trzeba znaleźć sekcję Hosting DNS i wybrać "Opcję -> Zarządzanie rekordami DNS". Należy usunąć istniejące rekordy lub zmienić ich priorytet na 20 lub więcej. Następnie trzeba dodać rekordy MX poczty Google zgodnie z wartościami z poniższej tabeli:

Home

Źródło: home.pl

Żeby wprowadzić nowe rekordy MX, trzeba kliknąć "Dodaj nowy rekord" - jeden dla jednej wartości. Sugerowane jest dodanie przynajmniej 4. Na koniec należy kliknąć "OK". Po tych krokach domena jest już skonfigurowana z usługą G Suite.

Ocena: 5.0

Komentarze