Wielu właścicieli firm chce promować swój biznes, wysyłając do potencjalnych klientów oferty, czy też inne treści marketingowe za pośrednictwem poczty elektronicznej. Ważne jest jednak to, aby robić to zgodnie z przepisami prawnymi. Komunikacja z grupami docelowymi nie może być natarczywa, ponieważ może to mieć negatywny wpływ na wizerunek przedsiębiorstwa.
E-maile z baz a ochrona danych osobowych - o czym należy pamiętać?
Pierwszą kwestią, jaką należy mieć na uwadze, planując korzystanie z baz mailingowych w firmie, jest zastosowanie przepisów dotyczących ochrony danych osobowych. Przedsiębiorstwa, które decydują się na wysyłanie wiadomości marketingowych, mogą wygodnie pozyskać zgodę na przetwarzanie danych od osoby zainteresowanej za pośrednictwem formularza na stronie internetowej. Nieraz można też przetwarzać dane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora.
Bazy mailingowe często są budowane na podstawie formularzy z zapisami na dostarczanie treści zawierających praktyczne wskazówki z danej dziedziny. Niejednokrotnie osoby odwiedzające witrynę chcą również być informowane o nowościach na stronie i w tym celu wypełniają odpowiednie deklaracje. W takich miejscach łatwo umieścić dodatkową zgodę na komunikację poprzez pocztę elektroniczną. Trzeba jednak pamiętać o tym, aby nie była ona domyślnie zaznaczona - użytkownik musi dokonać świadomego wyboru i samodzielnie zdecydować.
Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie: https://www.infobrokering.com.pl/baza-firm-polskich.
Wykorzystanie baz mailingowych a niezamówiona informacja handlowa - co warto wiedzieć?
Zgoda użytkownika na przetwarzanie danych osobowych często nie jest jednak wystarczającym zabezpieczeniem. W sytuacjach, gdy prowadzone są działania o charakterze marketingowym, należy również pamiętać o przepisach regulujących przesyłanie informacji handlowej. Niezamówione treści tego rodzaju mogą być uciążliwe dla potencjalnego klienta firmy, dlatego też prawo chroni takie osoby przed nachalną reklamą.
Wyrażenie zgody na przesyłanie informacji handlowej może nastąpić w rozmaitych formach. Często tutaj również wykorzystywane są formularze na stronach internetowych, ponieważ jest to proste i wygodne rozwiązanie, które można stosunkowo łatwo wdrożyć. Istnieją rozbieżne interpretacje dotyczące tego, czy można wysyłać wiadomości z pytaniem o zgodę na przekazanie informacji handlowej - podczas gdy niektórzy twierdzą, że takie działanie jest dozwolone, jeśli mail nie zawiera żadnych elementów promocyjnych, inni są przekonani o nielegalności takich działań.
Nielegalne korzystanie z baz - jakie są zagrożenia dla przedsiębiorstwa?
Nieprzestrzeganie obowiązujących regulacji w zakresie komunikacji elektronicznej z potencjalnymi klientami firmy jest zagrożone karami finansowymi, a nawet sankcjami o charakterze karnym. Pod uwagę brane są okoliczności sprawy oraz skala naruszenia. W przypadku naruszenia przepisów z zakresu ochrony danych osobowych dotyczących kwestii takich jak chociażby obowiązek informacyjny kara pieniężna może wynosić kilkadziesiąt milionów. Choć oczywiście wysokie pułapy odnoszą się raczej do ogromnych koncernów i korporacji, kary mogą być naprawdę dotkliwe. Za wysyłanie niezamówionej informacji handlowej grozi między innymi grzywna. Z pewnością warto zatroszczyć się o wprowadzenie odpowiednich procedur w swoim przedsiębiorstwie.
Komentarze