Kto to jest headhunter?

HeadhunterWyszukanie na rynku pracy i pozyskanie do firmy wysokiej klasy specjalistów, zwłaszcza z niszowych branż, jest bardzo trudne, ponieważ tacy eksperci, nawet jeśli szukają akurat nowej posady, nie udzielają się raczej w serwisach ogłoszeniowych.

Aby do nich dotrzeć, potrzeba rozbudowanej sieci kontaktów, dlatego warto zatrudnić kogoś, kto takie kontakty posiada i potrafi zrobić z nich dobry użytek. Taka osoba to tzw. headhunter, czyli łowca głów.

Na czym polega praca headhuntera?

Headhunter opiera swoje działania na executive search, metodzie pozyskiwania wysoko wykwalifikowanych i doświadczonych specjalistów ukierunkowanej na aktywne ich poszukanie i nawiązywanie z nimi kontaktu, a nie jedynie oczekiwanie kontaktu z ich strony. Proces rekrutacji w tym przypadku zaczyna się od analizy potrzeb i oczekiwań pracodawcy, a następnie określenia na ich podstawie szczegółowego profilu kompetencji, jakie musi posiadać przyszły członek jego zespołu. Posiadając gotowy profil kompetencyjny rekruter może uruchomić sieć biznesowych kontaktów i dokonać ewaluacji oraz selekcji potencjalnych kandydatów na dane stanowisko. Po zatwierdzeniu wyboru przez zleceniodawcę, pozostaje przygotować strategię negocjacji i nawiązać kontakt z wybranym specjalistą w celu przekonania go do przyjęcia nowej oferty pracy. Headhunter z reguły nie pracuje sam, zatrudnia go firma headhunterska. To do niej powinniśmy się zgłosić, jeśli potrzebujemy pomocy w uzupełnieniu wakatu na wysokim, specjalistycznym stanowisku w swoim przedsiębiorstwie.

Dlaczego współpraca z firmą headhunterską się opłaca?

Firma headhunterska to nie tylko gwarancja pozyskania najlepszego specjalisty w danej dziedzinie, który będzie cennym nabytkiem dla przedsiębiorstwa. To również ogromne ułatwienie dla pracodawcy, który ze względu na inne obowiązki i brak odpowiednich kompetencji, nie ma wystarczająco dużo czasu na przeprowadzenie wieloetapowej rekrutacji ani umiejętności, które pozwoliłyby mu zrobić to dobrze. Jedną z takich firm jest Saleshr.pl. Skorzystanie z usług firmy headhunterskiej daje też dodatkową korzyść w postaci employer brandingu. Taka firma działając z ramienia przedsiębiorstwa staje jego wizytówką i dzięki temu, że działa szybko, sprawnie i w pełni profesjonalnie pozytywnie wpływa na jego wizerunek.

Komentarze