Magento PIM - jakim rozwiązaniom warto się przyjrzeć?

Magento PIMKażdy sklep Magento musi obsługiwać ogromną ilość danych. Wraz z rozwojem platformy rośnie oczywiście asortyment, jak i ilość klientów. Z czasem zarządzanie takimi informacjami staje się bardzo trudne. Właśnie w takich przypadkach warto skorzystać z oprogramowania PIM. Jakie rozwiązania warto rozważyć? Tego dowiesz się w tym artykule.

Magento PIM - czym jest?

PIM to Product Information Management, czyli System Zarządzania Informacjami Produktowymi. Celem takiego rozwiązania jest centralizacja danych o produktach, a następnie dystrybuowanie ich w wymagane miejsca.

Dzięki PIM możesz z jednego miejsca zarządzać danymi, które są związane z katalogami produktowymi, narzędziami POS, platformami marketplace, porównywarkami cenowymi, jak i innymi kanałami sprzedaży.

W przypadku Magento PIM może funkcjonować z poziomu Twojej infrastruktury (on premise) lub w modelu SaaS. Na rozwiązanie takie powinieneś zdecydować się, zwłaszcza gdy:

  • Twój katalog produktów jest złożony i często aktualizowany
  • Duża część danych jest generowana z różnych źródeł
  • Korzystasz z wielu kanałów sprzedaży i promocji
  • Zawsze spójne i aktualne dane produktowe są konieczne do prawidłowego prowadzenia biznesu

Przyjrzyjmy się zatem konkretnym rozwiązaniom PIM, z jakich warto korzystać w przypadku Magento.

1. Bluestone

Bluestone to rozwiązanie oparte o interfejs API, które jest stosunkowo przystępne dla nowych użytkowników. Dane produktowe można eksportować i importować w różnych formatach. Wbudowane funkcje bardzo pomogą w zarządzaniu obrazami, czy atrybutami oraz strukturami kategorii i podkategorii.

Twórcy oprogramowania przygotowali także rozszerzenie Bluestone PIM Sync Product Data, które pozwala szybko zsynchronizować dane między PIM, a sklepem Magento.

  • Koszty: wycena ustalana indywidualnie, choć w większości przypadków zaczyna się od 1 000 dolarów amerykańskich na miesiąc. Dostępny darmowy okres próbny.
  • Zastosowanie: sklepy ze wszystkich branż i o każdej wielkości.

2. Salsify

Salsify łączy w sobie cechy PIM i DAM (Digital Asset Management). W przeciwieństwie do tradycyjnego oprogramowania PIM posiada elastyczne podejście do modelowania danych. Dzięki platformie można także szybko przeanalizować, czy dana treść spełnia wymagania każdego kanału sprzedaży, z którego korzystasz.

Salsify to świetny PIM dla Magento, gdyż dostarcza on szeroki wachlarz różnych API oraz funkcję planowania importu/eksportu danych. Platforma jest w stanie zbierać informacje z dowolnego źródła i wysyłać je do każdego systemu.

Omawiane narzędzie może łączyć się z systemami ERP, portalami sprzedawców detalicznych i dystrybutorów, narzędziami do analizy danych, platformami e-commerce, serwisami gromadzącymi oceny oraz recenzje produktów i wiele więcej.

  • Koszty: wycena ustalana indywidualnie, choć zaczyna się w okolicach minimum 35 000 dolarów amerykańskich na rok. Dostępny darmowy okres próbny.
  • Zastosowanie: rozbudowane sklepy zarządzane przez dużą grupę osób, w przypadku których dane są często poddawane zmianom.

3. Akeneo

Akeneo to PIM funkcjonujący w charakterze open source, który daje duże możliwości konfiguracji. Pozwala on zarządzać niezbędnymi treściami i danymi produktowymi w jednym miejscu i eksportować je do różnych kanałów.

Domyślne funkcje pozwalają na importowanie danych z różnych plików Excel i CSV oraz łączenie się z zewnętrznymi systemami, co pozwala uzyskać pełny i przejrzysty widok wszystkich importów. Inne narzędzia z kolei pomagają organizować i klasyfikować produkty, zarządzać assetami oraz wprowadzać tłumaczenia/edycje.

  • Koszty: wycena ustalana indywidualnie. Dostępna jest zupełnie darmowa wersja z ograniczonymi funkcjami. 2 płatne pakiety pozwalają skorzystać z darmowego okresu próbnego.
  • Zastosowanie: w zależności od wersji, Akeneo sprawdzi się w przypadku małych, jak i dużych sklepów.

4. Pimcore

Pimcore to bardzo popularna platforma, z której korzysta już ponad 100 000 użytkowników na całym świecie w tym takie marki jak Peugeot, AUDI, czy Burger King. Omawiane narzędzie to jednak nie tylko PIM, gdyż twórcy dostarczają także rozwiązań z zakresu DAM (Digital Asset Management), MDM (Master Data Management), CDP (Customer Data Platform), czy DXP (Digital Experience Management).

Pimcore oferuje z tego względu kompleksowe narzędzia, które pozwolą Ci zarządzać dosłownie wszystkimi najważniejszymi danymi w sklepie internetowym. Co ważne, platforma funkcjonuje w charakterze open source, jak i pozwala pobierać liczne rozszerzenia, dzięki czemu na pewno dostosujesz ją do swoich potrzeb.

  • Koszty: wycena jest ustalana indywidualnie. Dostępna jest zupełnie darmowa wersja z ograniczonymi funkcjami. W ofercie są także 2 typy subskrypcji, z czego ta tańsza zaczyna się od ok. 7 200 dolarów amerykańskich na rok.
  • Zastosowanie: w zależności od wersji, Pimcore sprawdzi się w przypadku małych, jak i dużych sklepów.

Podsumowanie

Omówione tutaj rozwiązania na pewno świetnie sprawdzą się w Magento jako system PIM. Przeanalizuj je dokładnie i wybierz takie, które będzie najlepsze w Twoim przypadku.

Komentarze