Narzędzia (darmowe) do analityki strony internetowej

Analityka internetowaRuch na stronie internetowej jest miarą reputacji lub wartości tej witryny internetowej. Jeśli strona jest aktywna w Internecie od dłuższego czasu, to z pewnością jest to miara popularności i publikowanych świetnych treści.

Przyczyny dużego ruchu organicznego

Dzieje się tak, ponieważ w jej przypadku zadziałał jeden lub kilka powodów na raz. Oto one:

  • Witryna internetowa należy do sprzedawcy, firmy lub osoby, która jest już dobrze znana poza siecią. Ludzie szukają konkretnie tej osoby lub firmy i trafiają na jej witrynę.
  • Wyszukiwarka umieściła stronę na wyższej pozycji w rankingu stron. Spowoduje to automatyczne dostarczenie dużego ruchu internetowego do witryny. To samo w sobie jest ogromną miarą reputacji, ponieważ organiczne uzyskanie dobrego miejsca w rankingu dowolnej wyszukiwarki, takiej jak Bing lub Google, zależy od ponad 200 parametrów, takich jak rekomendacje z witryn internetowych osób trzecich, dobra jakość treści, użycie odpowiednich słów kluczowych i wiele więcej.
  • Właściciel serwisu doskonale odrobił pracę domową dotyczącą implementacji działań SEO. Umieścił i użył odpowiednie słowa kluczowe w treści lub skoncentrował się na budowaniu linków zwrotnych i innych strategiach.

W jaki jednak sposób sprawdzić, czy Twoja witryna spełnia te wszystkie kryteria?

Być może wiele razy podpatrywałeś innych projektantów stron internetowych, aby znaleźć pomysł na stworzenie własnej witryny. Może podczas sprawdzania stron w organicznych wynikach wyszukiwarek lub otwierania dowolnej witryny internetowej chciałeś/chciałaś też poznać ich popularność w sieci. Sprawdzając tego rodzaju informacje możesz mieć pewność, że przeglądane treści internetowe są zbliżone do autentyczności i są niezawodnym źródłem informacji.

Bezpłatne narzędzia do analityki strony internetowej

Istnieje wiele programów, które mierzą ruch w witrynie internetowej. Wiele z nich można pobrać bezpłatnie. Poniżej znajdują się opisy dziesięciu witryn internetowych, które zapewniają bardzo dokładne pomiary ruchu w sieci:

Similarweb
To narzędzie online jest łatwe w użyciu. Możesz wpisać dowolną witrynę, a wyświetli się wykres liniowy pokazujący średni ruch w ciągu każdego dnia. To narzędzie jest odpowiednie zarówno dla badania ruchu z komputerów jak i urządzeń mobilnych. Dodatkowymi informacjami dostarczanymi przez serwis similarweb są średni czas trwania wizyty i współczynnik odrzuceń. Na stronie znajduje się także oznaczona kolorami mapa świata, pokazująca procent ruchu internetowego na danej stronie, który pochodzi z każdego kraju na świecie. Serwis ten posiada również trzy rodzaje systemu rankingowego: globalny, według krajów i według kategorii. Źródła ruchu są również szacowane i klasyfikowane jako bezpośrednie, odesłania, media społecznościowe, wyszukiwanie, e-mail, reklamy ppc i inne. Każda z tych kategorii jest posiada odrębne podkategorie. Na przykład ruch w mediach społecznościowych jest dalej klasyfikowany według najpopularniejszych serwisów społecznościowych w danym kraju. Co więcej, ta strona zawiera również tabelę najpopularniejszych witryn docelowych. Istnieje również opcja porównania. Za pomocą tego narzędzia możesz porównać różne aspekty ruchu dochodzącego do Twojej strony internetowej dla dwóch podobnych kategorii witryn.

TrafficEstimate
To kolejna witryna do monitorowania i analizy sieci. Zawiera ona ogromny zbiór stron internetowych i szeroki zakres informacji takich jak ranking alexa, użycie słów kluczowych oraz ich konkurenci. Strony internetowe na tej stronie są zaprezentowane w kolejności alfabetycznej. Możesz także skorzystać z dostępnej wyszukiwarki. Idealnym rozwiązaniem jest też wyszukiwarka słów kluczowych oraz lista stron, które ich używają. Dzięki zakładce Tools masz dostęp do naprawdę szerokiego wachlarza narzędzi analitycznych. Możesz utworzyć raport analizy ruchu dla każdej strony. Narzędzi to pozwala na mierzenie ruchu na stronie z dokładnością do jednego miesiąca. Dostępny jest również wykres liniowy. Istnieje też opcja wyszukiwania. Dzięki tej stronie sprawdzisz także zagęszczenie słów kluczowych na stronie. Bardzo potężne i proste narzędzie do tworzenia porównań efektywności działań SEO.

Compete
Compete to kolejne darmowe narzędzie online, którego można użyć do uzyskania autentycznego pomiaru ruchu na stronie internetowej. Jednak jest ono dostępne tylko dla ruchu pochodzącego ze Stanów Zjednoczonych.

Quantcast
To narzędzi analityki internetowej jest dokładniejsze niż SimilarWeb czy TrafficEstimate. Jest jednak jeden problem. Aby móc bezpłatnie korzystać z tego narzędzia musisz dodać własną witrynę do bazy danych i zainstalować na niej mały tracker, czyli skrypt śledzący. Oznacza to, że Quantcast analizuje tylko te strony, które dołączyły do jego systemu. Jeśli posiadasz małą witrynę konkurującą z innymi małymi witrynami, prawdopodobnie nie znajdziesz ich w Quantcast, ale możesz porównać swoją witrynę z innymi witrynami, których poziom działań SEO jest na wysokim poziomie przez co sam możesz się od nich dużo nauczyć.

Alexa
Do niedawna Alexa była niezwykle popularnym narzędziem do sprawdzania ruchu na stronie internetowej. Niestety, wiele bezpłatnych funkcji oferowanych przez to narzędzie zostało usuniętych przez twórców tego narzędzia, więc teraz pozostaje w tyle - nawet za SimilarWeb i innymi podobnymi narzędziami. Mimo to wciąż może dostarczyć wielu przydatnych danych. Są to na przykład źródła ruchu i witryny odsyłające. Jeśli chcesz zobaczyć podział według platformy społecznościowej, musisz kupić subskrypcję. Warto więc, przetestować inne narzędzia zanim zdecydujesz się na zakup subskrypcji.

SiteWorthTraffic
To narzędzie pozwoli Ci na coś, o czym inne narzędzia mogły do nie dawna tylko pomarzyć - oszacowanie, ile dana witryna zarabia na reklamach. Możesz wyświetlać liczby dzienne, miesięczne i roczne.

Taginspector
TagInspector to również bezpłatne narzędzie, które zostało opracowane przez firmę InfoTrust w celu kontroli i wyświetlania tagów uruchamianych w całej witrynie. Zrozumienie, jakie tagi i dynamiczne elementy marketingowe mają konkurenci w swoich witrynach, może dać dogłębny wgląd w ich cele marketingowe i inicjatywy związane z kampaniami. Warto używać tego narzędzia do przewidywania ruchów konkurencji.

Ahrefs
Ahrefs to narzędzie do sprawdzania linków zwrotnych. Ahrefs pokazuje 100 najpopularniejszych linków zwrotnych do dowolnej strony internetowej. Informuje również o szacowanym miesięcznym ruchu z bezpłatnych wyników wyszukiwania na każdej linkowanej stronie. Narzędzie to może być przydatne do zrozumienia jakie są najlepsze źródła ruchu odsyłającego u konkurencji i co warto zrobić, aby nasza witryna również otrzymywała w pełni wartościowe odsyłacze. Spróbuj odnaleźć swoją stronę w bazie stron Ahrefs. Z pewnością będziesz miło zaskoczony/zaskoczona jak potężne jest to narzędzie i jest całkowicie darmowe. Ahrefs wykorzystuje ogromną bazę danych zawierającą 16,6 biliona linków zwrotnych. Te liczby robią wrażenie.

WebsiteTrafficValue
To bezpłatne narzędzie daje ogromne możliwości swoim użytkownikom. Przede wszystkim pozwala sprawdzić różne statystyki dla dowolnie wybranej witryny. Narzędzie szybko przeszukuje globalny ranking i wartość strony internetowej. Narzędzie podaje dzienną, miesięczną i roczną szacunkową liczbę odwiedzających, wyświetlenia stron i przychody z reklam, tak samo jak narzędzie SiteWorthTraffic, ale jest o wiele lepsze. Oprócz tego możesz wyświetlać podstawowe informacje, takie jak tytuł, opis i słowa kluczowe użyte w witrynie. Zawiera również informacje o statystykach indeksu wyszukiwarki, polubieniach na Facebooku i liczbie udostępnień. Nieźle, prawda?

SparkToro
SparkToro to genialne narzędzie do analizy ruchu osób odwiedzających Twoją stronę internetową, ale z naciskiem na social media. Jest to wyszukiwarka, która pomoże Ci zidentyfikować witryny internetowe, publikacje, podcasty i profile społecznościowe, które są atrakcyjne dla Twoich odbiorców. W tej chwili jest to zbiór inteligentnych narzędzi, które oceniają Twój profil na Twitterze i Twoich obserwujących oraz dostarczają Tobie obiektywną ocenę wpływu Twojej marki i jej autorytet na Twitterze. 3 interesujące funkcje dostępne za darmo:

  • Informacje na temat konkretnych tematów, o których mówią marketerzy na Twitterze;
  • Audyt fałszywych obserwujących;
  • Wskaźnik SparkScore pozwoli Ci na ocenę wpływu Twojej marki na podstawie analizy jakości twoich tweetów.

Jak widzisz powyższa lista darmowych narzędzi pozwoli Ci przeprowadzić bardzo zaawansowane analizy działań Twojej konkurencji oraz powoli Tobie na stworzenie analizy porównawczej strony internetowej, którą zarządzasz. Dodatkowo wiele z tych narzędzi dostarcza Ci także informacje na temat Twoich działań w social mediach, które już na stałe zagościły w planach sprzedażowych wielu firm. Koniecznie przetestuj je wszystkie i wybierz te, które najlepiej spełniają Twoje wymagania.

Komentarze