Porzucone koszyki

Wirtualny koszyk sklepowyMenadżerowie sklepów działających w sieci internetowej od wielu lat walczą już z bardzo negatywnym z ich punktu widzenia zjawisku, zwanym porzucaniem koszyków. Do sytuacji takiej dochodzi wówczas, gdy klienci, którzy już wybrali dany produkt (np. książkę, kosmetyk, kwiaty, ubrania) i przenieśli go do koszyka, ostatecznie decydują się nie finalizować dokonanej przez siebie transakcji. W polskiej, ale i światowej wirtualnej rzeczywistości właściwie nie ma e-sklepu, który nie musiałby się mierzyć z tego rodzaju trudnościami. W tej sytuacji warto byłoby zatem zastanowić się, jak temu zaradzić. Zobacz co specjaliści z firmy edrone.me dla Ciebie przygotowali.

Porzucone koszyki - co to właściwie jest?

Nie każdy sprzedawca w e-sklepie zdaje sobie do końca sprawę, czym są porzucone koszyki, choć zapewne w większości wypadków spotkali się oni z tym określeniem. Okazuje się, że z sytuacją taką mamy do czynienia wówczas, gdy klient zapełnił już swój wirtualny koszyk jednym lub kilkoma produktami ze sklepowej oferty, udostępnił dane niezbędne do dokonania transakcji kupna-sprzedaży, ostatecznie nie dokonał jednak wpłaty, co po pewnym czasie musi poskutkować anulowaniem całego zdarzenia. Transakcje, które ostatecznie nie doszły do skutku, stanowią dla właścicieli sklepów internetowych pewną niedogodność, muszą oni bowiem podjąć pewne decyzje mające na celu zminimalizowanie skali tego niekorzystnego zjawiska. W tym miejscu trzeba byłoby jednak rozważyć, dlaczego dochodzi do tego rodzaju incydentów oraz jak im zaradzić, aby zwiększyć efektywność sprzedaży.

Powody porzucania koszyków przez klientów

Może ich być bardzo wiele. Za jedną z przyczyn uznaje się choćby nieciekawy wygląd strony sklepu internetowego, trudne poruszanie się po nim, a także zbyt długie ładowanie się stron, co może zniechęcić nawet najcierpliwszych konsumentów. Część osób może też wyjść z założenia, że transakcje internetowe są dla nich nieopłacalne, pomimo niższych niż w tradycyjnych sklepach cen, wysokie koszty dostawy właściwie anulują wszelkie korzyści związane z zakupem towarów przez Internet. Może być też tak, że w trakcie dokonywania zakupów klient stwierdzi, że tak naprawdę nie potrzebuje danej rzeczy lub też przydałaby mu się jakaś inna, na którą go nie stać.

Jak sobie radzić z problemem porzuconych koszyków?

Zniwelowanie problemu porzucania koszyków przez klientów zazwyczaj staje się możliwe wtedy, gdy zupełnie zrezygnuje się z kosztów dostawy lub ograniczy wydatki z tym związane. Warto wysłać również do klienta wiadomość przypominającą, co można uczynić zarówno automatycznie, jak i ręcznie. Trzeba też zadbać o odpowiednie skonstruowanie procesu informacyjnego.

Więcej na: edrone.me.

Komentarze