Produkty wysokomarżowe w dropshippingu - jak je znaleźć?

Wysokomarżowy dropshippingDropshipping stanowi bardzo atrakcyjne rozwiązanie dla sprzedawców, którzy chcą wejść na rynek e-commerce szybko i niskim kosztem. Duża konkurencja sprawia jednak, że często muszą oni obniżać swoje marże, aby zachęcić konsumentów do wyboru właśnie ich ofert. W takiej sytuacji najlepiej sprawdzają się więc produkty wysokomarżowe, dzięki którym zyski z prowadzonej działalności pojawiają się znacznie szybciej. Znalezienie takich artykułów może okazać się jednak nie lada wyzwaniem. Jakie działania podjąć w tym celu?

Jak znaleźć wysokomarżowe produkty w dropshippingu?

Decydując się na prowadzenie sklepu w dropshippingu, musisz mieć świadomość, że Twoi bezpośredni konkurenci korzystają z ofert dokładnie tych samych hurtowni co Ty. Będą oni prawdopodobnie obniżać swoje marże, aby przyciągnąć jak największą liczbę klientów z nadzieją, że wiele transakcji o niskim zysku zapewni im satysfakcjonujący zwrot z inwestycji.

Ty możesz natomiast przyjąć zupełnie inną strategię, która pozwoli Ci nie tylko uniknąć wojny cenowej, ale i wybić się na tle konkurencji. Produkty wysokomarżowe zagwarantują Ci też stosunkowo duży zysk nawet przy niewielkiej liczbie zrealizowanych transakcji. Aby skompletować taki asortyment, należy wykonać następujące kroki:

1. Analiza konkurencji

Przede wszystkim musisz zdawać sobie sprawę z tego, jak działa Twoja konkurencja. Przeanalizuj więc, jak kształtują się ceny w interesującej Cię branży, i sprawdź, na jakie przebicie możesz liczyć. Warto przyjrzeć się bliżej nie tylko poszczególnym sklepom, ale także samym hurtowniom i producentom. Korzystając z dostępnych w sieci narzędzi analitycznych, z łatwością znajdziesz odpowiedź na pytanie, które produkty wyróżniają się wysokimi marżami.

2. Kontrola popytu

Znajomość obowiązujących w Twojej branży trendów pomoże Ci szybko reagować na pojawiające się nowinki. Dzięki temu uprzedzisz konkurencję, wprowadzając do sprzedaży popularne lub trudno dostępne produkty. W ich przypadku możesz z kolei śmiało podnosić marżę.

3. Znalezienie niszy

Oczywistym rozwiązaniem podczas poszukiwania wysokomarżowych produktów wydaje się znalezienie własnej niszy. Oferując klientom towary unikalne, spoza głównego nurtu, minimalizujesz problem bezpośredniej konkurencji i możesz pozwolić sobie na narzucanie wyższych marż. Nie jest to oczywiście pomysł łatwy w realizacji, ale im lepiej znasz swoją branżę i zachowania wybranej grupy docelowej, tym wyższe są Twoje szanse.

4. Badanie potrzeb klientów

Przed skompletowaniem asortymentu należy przeprowadzić dokładną analizę grupy docelowej. Warto także stworzyć persony, które odpowiedzą Ci na pytanie, kim dokładnie są Twoi klienci. Dzięki takim danym łatwiej Ci będzie nie tylko znaleźć ewentualną niszę, ale także idealnie dostosować swoją ofertę do oczekiwań odbiorców. Pamiętaj bowiem, że konsumenci są w stanie zapłacić więcej za produkty, które są do nich optymalnie dopasowane.

5. Gwarancja jakości

Wysoka marża cechuje również artykuły, które wykonane zostały z wysokogatunkowych materiałów. Warto więc zainteresować się cenionymi na rynku markami, a także artykułami ekologicznymi i wytwarzanymi ręcznie. Są one mniej powszechne, a tym samym odpowiednio droższe. Klienci, którzy chcą zainwestować w jakość, bez oporów pogodzą się z wyższymi marżami.

Jak zwiększyć marżę w dropshippingu?

Marża bezpośrednio przekłada się na Twoje zyski z prowadzenia biznesu. Od jej wysokości zależy to, ile uda Ci się zarobić na każdej transakcji. Pamiętaj, że zachowujesz pełną swobodę w zakresie ustalania swojej polityki cenowej, a współpracujący z Tobą dostawcy nie mają w tej kwestii nic do powiedzenia. W pogoni za wysokimi zarobkami miej jednak na uwadze, że wysokie ceny mogą odstraszyć klientów i wywołać efekt odwrotny od zamierzonego.

Przy ustalaniu marży w dropshippingu kluczowe okażą się:

  • warunki rynkowe,
  • polityka cenowa konkurencji,
  • popyt,
  • dostępność towaru,
  • koszty prowadzenia sklepu.

Nie zapominaj, że wysokość marży zależy nie tylko od specyfiki asortymentu. Do dyspozycji masz też mianowicie różnego rodzaju techniki, które mogą zapewnić Twoim produktom wartość dodaną. Jak więc zwiększyć marżę w dropshippingu?

  • Wykorzystuj triki sprzedażowe - podkreślaj zalety towaru w nazwach, opisach i na zdjęciach ofert. Nawet jeżeli sprzedajesz to samo co konkurencja, szczegółowe informacje o produktach mogą zachęcić klientów do wyboru właśnie Twojej propozycji. Stosuj więc język korzyści, pokazuj zainteresowanie konsumentów artykułami i wspominaj o dodatkach, które dołączone są do zestawu gratis.
  • Staraj się o progi rabatowe - wiele hurtowni dropshippingowych stosuje specjalne cenniki dla sprzedawców o największych obrotach. Osiągając dobre wyniki, zyskujesz prawo do nabywania towaru taniej, a tym samym Twoja marża idzie w górę.
  • Wykreuj dodatkową wartość - spróbuj przyciągać klientów takimi korzyściami jak bonusy dołączane do zamówień (np. próbki produktów lub e-booki z poradnikami). Zadbaj także o jak najlepszą obsługę przed, w trakcie i po transakcji. Im więcej udogodnień dla użytkowników, tym większa Twoja przewaga nad konkurencją.

Jakie są wysokomarżowe produkty w dropshippingu?

Znasz już sposoby na znalezienie wysokomarżowych produktów w dropshippingu, a także na rozsądne podnoszenie cen towaru. Aby pomóc Ci w budowie optymalnego asortymentu, przygotowaliśmy jednak dodatkowo krótką listę artykułów, które zazwyczaj cechują się wysokimi marżami:

  • Biżuteria - kategoria produktów chętnie nabywanych w charakterze prezentu. Wyroby jubilerskie odznaczają się luksusowym charakterem, toteż sprzedawane są z wyższymi marżami. W przeciwieństwie do popularnych w sieci odzieży i obuwia, nie podlegają też częstym zwrotom, co ułatwia prowadzenie sklepu w dropshippingu.
  • Artykuły hobbystyczne - kategoria pozwalająca znaleźć niszę, w której konsumenci szczególnie cenią sobie jakość, sprawną obsługę i dostępność produktów. Możesz sprzedawać na przykład sprzęt turystyczny czy sportowy, ale też materiały do pracy twórczej.
  • Gadżety - cieszą się dużym zainteresowaniem zwłaszcza w okresie takich świąt jak walentynki czy dzień matki. Notesy, kubki czy koszulki z nadrukami są tanie w produkcji, dzięki czemu można narzucać na nie stosunkowo wysoką marżę.
  • Zabawki - grupa produktów, które znakomicie sprzedają się przez cały rok. W tym przypadku szczególnie istotna okaże się umiejętność identyfikowania trendów oraz gwarancja wysokiej jakości. To czynniki, które pozwolą Ci narzucać wysokie marże, nie zniechęcając jednocześnie potencjalnych klientów cenami.
  • Akcesoria dla zwierząt - to kategoria, która pozwala z jednej strony wyspecjalizować się w konkretnej dziedzinie (np. artykuły dla gadów lub ryb), a z drugiej personalizować ofertę (np. obroże z imionami pupilów itp.). Wykorzystaj więc potencjał tych produktów, narzucając na nie wysoką marżę.

Wysokomarżowe produkty w dropshippingu - podsumowanie

Znając przykłady wysokomarżowych produktów w dropshippingu, z łatwością skompletujesz asortyment, który zagwarantuje Ci wysokie zyski. Zawsze możesz też wspomóc się dodatkowymi metodami, pozwalającymi na podniesienie wartości towarów i zdobycie zainteresowania klientów. Przeanalizuj więc rynek oraz wybraną grupę docelową i zacznij swój podbój rynku e-commerce!

Komentarze