Strona firmy na Facebooku - jak skutecznie reklamować się przez media społecznościowe?

Strony firm na FacebookuZ mediów społecznościowych korzystamy obecnie niemalże każdego dnia. To doskonała szansa dla firm, aby dotrzeć do wielu nowych klientów!

Założenie strony firmy na Facebooku związane jest z wieloma korzyściami. Media społecznościowe, w tym także najpopularniejszy Facebook, są każdego dnia odwiedzane przez setki milionów osób. Dla firm to nie lada gratka, aby pozyskać nowych klientów i zwiększyć swoje zyski.

Z posiadaniem strony firmy na Facebooku związanych jest wiele zalet. Pozwala ona między innymi na:

  • budowanie świadomości marki
  • docieranie do nowych odbiorców
  • bezpośredni kontakt z nimi
  • wzmacnia relacje z klientami
  • zwiększenie zysków czerpanych z działalności
  • uzyskanie przez nich większej liczby informacji o firmie

Dzisiaj na Facebooku jest przeszło 65 milionów firm - warto dołączyć do ich grona!

O czym warto więc pamiętać podczas zakładania strony firmowej na Facebooku? W jaki sposób za jej pośrednictwem można dotrzeć do klientów? Czy lepiej zajmować się wszystkim samodzielnie, a może wybrać pomoc specjalnych agencji?

Strona firmowa na Facebooku nic nie kosztuje

Do utworzenia strony firmowej na Facebooku potrzeba profilu prywatnego. Na jego podstawie można następnie utworzyć stronę firmową - to całkowicie darmowa usługa, zatem nie trzeba przygotowywać się na żadne dodatkowe opłaty.

Po utworzeniu strony zgodnie z instrukcjami można natychmiast uzyskać dostęp do wielu bezpłatnych funkcji i narzędzi pozwalających na zarządzanie swoją stroną firmową.

Przyciągnij uwagę w kierunku swojej firmy

Obecność firmy w medium społecznościowym takim jak Facebook pozwala na tworzenie nowych relacji z odbiorcami, co wpływa następnie na poprawę wyników biznesowych.

Firma zakładająca swoją stronę na Facebooku może dzięki nie przekazać odbiorcom swoją osobowość i podkreślać ją za pośrednictwem różnych materiałów, na przykład fotografii, animacji, filmów. To pozwala jej na dotarcie do swojej grupy docelowej oraz na przyciągnięcie nowych klientów.

W przypadku Facebooka istniej możliwość docierania bezpośrednio do odbiorców zainteresowanych konkretnymi produktami. Serwis przekazuje użytkownikom szereg wartościowych informacji demograficznych, na przykład dotyczących wieku, płci czy lokalizacji. Na tej podstawie można następnie łatwiej stworzyć atrakcyjny przekaz reklamowy.

Stwórz społeczność lojalnych odbiorców

Strona na Facebooku pozwala na uzyskanie zainteresowania wśród szerokiej społeczności odbiorców. Poprzez analizę statystyk i dopasowanie do potrzeb grupy docelowej firma może łatwiej stworzyć społeczność lojalnych odbiorców.

Regularne publikowanie interesujących postów, interakcja z odbiorcami, ale również organizowanie konkursów i wydarzeń pozwalają na przyciągnięcie na stronę firmy więcej zainteresowanych osób. Warto też zaznaczyć, że Facebooku posiada własny system reklamowy Facebook Ads, który za opłatą pozwala na publikowanie reklam w serwisie.

Facebook wspiera również generowanie ruchu do innych ważnych punktów, na przykład na stronę firmową. Dzięki tworzeniu postów z linkami do odpowiednich stron, na przykład aktualności, oferty czy bloga firmowego, na stronę firmową może wchodzić więcej osób. Co więcej, wspiera to również pozycjonowanie strony WWW firmy, co oznacza, że będzie ona lepiej dostrzegalna przez użytkowników wyszukiwarki internetowej.

Strona firmowa na Facebooku - stworzyć ją samemu czy skorzystać z pomocy?

Firmy, które chcą zdecydować się na założenie strony firmowej na Facebooku, mają zasadniczo dwa rozwiązania - mogą przygotować i prowadzić ją samodzielnie albo mogą skorzystać z pomocy agencji, które specjalizują się w tej właśnie dziedzinie.

Samodzielne tworzenie i prowadzenie stron firmowych pozwala na oszczędność pieniędzy, ale wymaga od osoby, która jest za to odpowiedzialna, czasu oraz wiedzy. Właśnie dlatego coraz więcej firm poszukuje obecnie wsparcia w prowadzeniu własnych profili na Facebooku u profesjonalnych agencji - dzięki temu można uzyskać jeszcze lepsze rezultaty.

Artykuł powstał we współpracy z agencją Shine On Agency.

Ocena: 5.0

Komentarze