Trendy w tworzeniu stron internetowych

Strona internetowaCzyli jak z podstron przeszliśmy do kafelek poskładanych niby klocki w prosty wzór. To trend, który swego czasu miał tyleż przeciwników co zwolenników.

Czas wykazał, że populacja internetowa się w nim odnalazła i czuje go bardzo dobrze.Jednak obecnie nurt w tworzeniu stron narzucają użytkownicy, chętniej wybierając te, które są dla nich bardziej atrakcyjne. Dlatego cały czas webdesign podąża za tłumem.

Waga prostoty

W obecnym stylu odchodzi się od przeładowania i skomplikowanych hierarchii na stronie. Prostota w jak największym wydaniu. Jednak bogactwo wcześniejszych podstron i klipartów zastąpiły odważne, wyraźne kolory i płaski design. W prawie każde miejsce na stronie można dojść wykonując trzy kliknięcia. Jest to ukłon developerów w stronę użytkowników urządzeń mobilnych. Google też nie chcąc wypaść z gry zapowiada wprowadzenie oceniania i indeksowania wersji mobilnej strony.

Narzędzia

Filmy wideo zaczęły wkraczać na blogi i nawet firmy tworzą własne kanały z poradnikami na temat swoich produktów. Ponadto blogi z artykułami i poradnikami różnego rodzaju. Treść na stronie pełni istotną rolę. Musi być wartościowa i napisana jak najbardziej naturalnie. Wklejanie na siłę słów kluczowych wygląda sztucznie, dlatego tego typu teksty nie są dobrze odbierane przez czytelników. Charakterystyczne są też duże zdjęcia dobrane tematycznie pod kątem kolorystyki i animacji. Te ostanie wchodzą coraz śmielej wprowadzając na ascetycznej stronie ruch i przyciągając uwagę.

Adresat

Ze względu na duże zróżnicowanie wiekowe użytkowników internetu przy projektowaniu strony bierze się tez pod uwagę ten czynnik. Chodzi o dopasowanie kolorów innych dla młodzieży inne dla dorosłych czy starszych, dla których proponowane są gradienty i pastelowe barwy.. Również pod uwagę bierze się tematykę strony i do branży dobiera odpowiednio. Ogólnie to dominują jednak geometryczne wzory i całość stron jest tworzona w postaci wektorowej.

Zatrzymanie

Agencje marketingowe dobrze wiedzą, że obecnie stosuje się zabiegi zatrzymujące jak najdłużej użytkownika na swojej stronie i pozwalające na nawiązanie z nim więzi. Jednym z zabiegów jest stosowanie narracji wizualnej, która opowiada jakąś historię. Odchodzi się powoli od okienek pop-up na całą stronę. Ze względu na to, że uniemożliwiają przeglądanie strony na urządzeniach mobilnych. Zapisanie do newslettera jest już bardziej dyskretne. Częściej stosuje się zabiegi zachęcające do mini akcji jak zostawienie lajka, komentarza czy oddania głosu.

Jakość

Jak Cię widzą, tak Cię piszą. Dużą kwestię przykłada się do jakości danej strony, nie tylko jej zawartości. Ma ona być intuicyjna, czyli kontakt jest tam gdzie się spodziewamy. Zdjęcia mają być wysokiej jakości, ale przy tym nie mogą spowalniać ładowania się strony. Responsywność to istotna kwestia gdy wyszukiwanie z urządzeń mobilnych jest większe niż z desktopowych.

Obecny nurt w tworzeniu stron internetowych charakteryzuje się minimalizmem, za to postawił na wyraziste barwy. Ponadto animacja i niestandardowe ruchome elementy na stronie wprowadzające ożywienie. Biorąc pod uwagę powyższe kwestie oraz zapowiedzi o Mobile First Indeks strony internetowe będą szły w kierunku minimalizmu z naciskiem na wywoływanie emocji w odbiorcach.

Powyższy artykuł pomogła zredagować Agencja Marketingowa BirdCode z Rzeszowa.

Komentarze