Tworzenie sklepu internetowego w dobie pandemii

Sklep internetowyW dzisiejszym artykule opowiemy sobie o przeniesieniu biznesu do sieci internetowej. Obecny rok to chyba jeden z najdziwniejszych w naszym życiu oraz rewolucyjny jeśli chodzi o sprzedać internetową i rozwój e-commerce, w Polsce i na świecie. W sieci internetowej jest miejsce dla każdego biznesu, ten jednak musi spełnić warunki i o tym właśnie będzie artykuł.

Co się zmieniło w e-commerce podczas pandemii?

Przede wszystkim tego roku została oddana do użytku rekordowa ilość platform e-commerce. Będziemy również świadkami rekordowego przyrostu użytkowników sieci dokonujących zakupów. Obecnie nawet seniorzy robią zakupy online. A więc rynek e-commerce gwałtownie się rozrósł i już się nie skurczy, ponieważ jakość obsługi w polskich sklepach internetowych jest na takim poziomie, że Ci którzy spróbowali kupować online, będą kupować online nawet po kryzysie wirusowym.

Podczas pandemii do sieci internetowej przeniosło się wiele sklepów spożywczych. Będzie miało to mocny wpływ na rozwój firm kurierskich i na przykład poszerzenie oferty o możliwość dostarczania produktów o krótkoterminowej dacie przydatności do spożycia lub produktów wymagających transportowania w chłodni.

Jak stworzyć sklep internetowy?

Najpierw pojawia się koncepcja. Pomysł na sklep internetowy musi pokrywać się z zapotrzebowaniem rynku, naszymi możliwościami logistycznymi oraz finansowymi. Planując otworzenie sklepu internetowego musimy pamiętać, że oprócz kosztów związanych z samych stworzeniem sklepu internetowego i kosztami zakupu towaru, musimy sfinansować promocję sklepu internetowego, a koszt promocji często może okazać się wyższy niż dwa poprzednie. W najdogodniejszej sytuacji są firmy, które posiadają swój sklep stacjonarny. Posiadają tym samym miejsce do przechowywania produktów, produkty, doświadczenie oraz bazę klientów. To właśnie głównie te firmy wchodzą do sieci podczas pandemii. Znacznie prościej jest otworzyć placówkę internetową niż tworzyć cały biznes od początku.

Mając koncepcję, pomysł na stworzenie własnego sklepu internetowego przechodzimy do analizy konkurencji. Analiza konkurencji powinna odpowiedzieć nam na pytania:

  • Jakie trendy panują w branży do której planujemy wejść?
  • Jakie specyficzne funkcje posiadają sklepy internetowe w naszej branży?
  • Jak wygląda baza asortymentu naszej konkurencji?
  • Jak silna jest nasza konkurencja?

Odpowiedzi na powyższe pytania mogą nam pomóc w stworzeniu nowego sklepu internetowego, który swoim wyglądem, funkcjonalnością oraz towarem prześcignie konkurencje z chwilą jego otwarcia. Pozostanie nam jego promocja.

Tworzeniem sklepu internetowego zajmują się specjalistyczne agencje interaktywne jak np. Design Cart, ale warto byśmy byli świadomi każdego etapu. Analiza konkurencji, rozeznanie w trendach wizualnych sklepów internetowych, ułatwi nam również wybór odpowiedniej agencji interaktywnej.

Jak promować sklep internetowy?

Firmy przenoszące swój biznes do sieci oczekiwały by aby z chwilą ukończenia tworzenia sklepu internetowego rozpoczęła się dochodowa sprzedaż. Niestety rzeczywistość jest inna. Najpopularniejszymi metodami promocji sklepu internetowego są:

Pozycjonowanie sklepu internetowego w wyszukiwarkach np. Google. - Proces ten rozpoczyna się od optymalizacji sklepu internetowego, ubogacania go w merytoryczną, unikalną treść. Następnie pozyskuje się wartościowe linki dla takiego sklepu internetowego. Pozycjonowanie to najdłuższy rodzaj promocji i najdroższy. Efekty takich działań jednak utrzymują się przez dłuższy czas nawet po zrezygnowaniu z pozycjonowania.

Promowanie sklepu internetowego w socjal mediach - polega na skupianiu wokół siebie użytkowników sieci zainteresowanych danym rodzajem produktów. Robi się to na przykład poprzez prowadzenie profilu firmowego na Facebook, umieszczaniu na nim ciekawych treści tak by zachęcić użytkowników do polubienia i udostępniania ich. W dotarciu do szerszej grupy odbiorców z pomocą przychodzi nam opcja promowania postu.

Kampanie AdWords - Jest to również ciekawa forma promocji choć jedna z najdroższych. Polega na reklamy w postaci linku tekstowego lub obrazkowego w wyszukiwarce internetowej Google lub serwisach współpracujących z Google w ramach Addsense. W przypadku tej reklamy płacimy za każdy link.

Przeniesienie biznesu do internetu nie jest proste, ale czy proste było samo założenie i prowadzenie biznesu? Każdy rozwój, w każdej firmie okupiony jest ciężką pracą. W przypadku wielu firm przejście do sieci internetowej jest zachowaniem owoców tej pracy i kontynuacja swej działalności.

Komentarze