Jak napisać świetny opis profilu na Instagram?

Opis profilu na InstagramChcesz rozwijać swoje konto na Instagramie? W pierwszej kolejności zadbaj o takie BIO, które od razu zachęci potencjalnych fanów do kliknięcia "Obserwuj". Dzielimy się 4 poradami, które pomogą Ci napisać taki opis profilu, który w odpowiedni sposób zaprezentuje Ciebie lub Twoją firmę.

Być może jesteś początkującym influencerem, prowadzisz konto firmowe lub chcesz po prostu zadbać o szybszy rozwój osobistego konta na Instagramie. Niezależnie od tego, pierwszym krokiem będzie zainteresowanie odwiedzających Twój profil, czego mogą się spodziewać. Czasem parę ostatnich publikowanych przez Ciebie zdjęć nie do końca odda w pełni to czym się zajmujesz czy interesujesz.

4 kroki do napisania świetnego opisu profilu (BIO)

Zapoznaj się z poniższymi wskazówkami:

1. Zadbaj o to, by na zdjęciu profilowym znalazła się Twoja twarz!

Ludzie bardzo cenią sobie autentyczność i znacznie chętniej będą klikać w jakościowe i ciekawe zdjęcie, które Cię przedstawia. W taki sposób zdobędziesz ich ciekawość i zaufanie. Dzięki temu zyskasz również większe szanse na to, żeby odwiedzili Twój profil, zaobserwowali i śledzili Twoje publikacje! Jeśli prowadzisz profil firmowy, zastanów się jakiego rodzaju przedstawienie logo będzie najciekawsze. Poeksperymentuj z kolorami firmowymi lub raz na jakiś czas zmieniaj zdjęcie profilowe. Czasem nawet podmiana tła może uczynić różnicę!

2. Dodaj w opisie profilu link do swojej strony lub/oraz podaj email

To ułatwi fanom kontakt z Tobą i zwiększy ruch na Twojej stronie. Jeśli chcesz podzielić się inną stroną, np. dodając zdjęcie, które coś opisuje lub wskazujesz do bloga/firmy partnerskiej, podmień link w opisie i poinformuj fanów pod zdjęciem, by kliknęli w link w BIO. Na Instagramie nie można umieszczać linków w opisie zdjęcia, dlatego to ułatwi przejście na stronę zwykłym kliknięciem, zamiast przepisywać prezentowane przez Ciebie linki.

3. Zastanów się, jak opisałbyś siebie lub swoją firmę w 2-3 zdaniach?

Jeśli zaczepi Cię ktoś w windzie i będziesz mieć jedynie paręnaście sekund na przedstawienie się - co powiesz? Wyobraź sobie taką sytuację i spróbuj odpowiedzieć na kartce papieru. Możesz zapisać parę różnych odpowiedzi, by z tego na końcu wyłonić najbardziej pasującą do Twojego profilu. Jeśli jest to profil firmowy, opisz ją w taki sposób, by każdy odwiedzający już po paru sekundach wiedział czym się zajmujecie.

Na samym końcu wejdź w rolę odbiorcy i przeczytaj swoje bio. Jeśli nie przemawia do Twojej wyobraźni, poświęć na to jeszcze chwilę i dopracuj. To może zadecydować o tym, czy ktoś postanowi Cię obserwować lub nie!

4. Używaj emotikon w opisie swojego profilu!

Użytkownicy platform social media uwielbiają używać emotikon przy pisaniu wiadomości, dlatego też są im dobrze znane. Jeśli nie znają Ciebie czy Twojej firmy, ale zobaczą te same, ulubione emotikony to w jakimś sensie Was to zbliży. Oczywiście, wszystko w granicach dobrego smaku, ale graficzne emoji mogą przyciągnąć uwagę Twojego odbiorcę i zbudować lepszą więź od samego początku.

Teraz, gdy już znasz te cztery proste zasady, spróbuj wdrożyć je w ramach prowadzonego profilu na Instagramie. Przejrzyj wszystkie ostatnio publikowane przez siebie zdjęcia i zastanów się, co pomyślałbyś o takim profilu, gdybyś tylko odwiedzał? Odpowiedni opis profilu od samego początku zakotwiczy w głowie odwiedzających Twój ton komunikacji oraz opowie, co Cię interesuje. To przyciągnie ludzi o podobnych zainteresowaniach, którzy będą dużo chętniej reagować na Twoje publikacje i angażować się w komentowanie oraz polubienia.

Autor: www.nesy.pl.

Komentarze