Sztuczna inteligencja w systemie ERP Dynamics 365 Business Central

Sztuczna inteligencja w ERPJeżeli mielibyśmy podsumować rok 2023 w świecie nowoczesnych technologii jednym określeniem, brzmiałoby ono „sztuczna inteligencja”. Nie da się ukryć, że rozwiązania oparte o mechanizmy AI są od kilku miesięcy tematem numer 1. Jedną z firm, które mocno postawiły na rozwój sztucznej inteligencji, jest Microsoft. Przyjrzyjmy się bliżej możliwościom, jakie daje AI w rozwiązaniu ERP Dynamics 365 Business Central – systemie ERP dla firm z sektora MŚP.

Copilot, czyli asystent AI od Microsoft w Dynamics 365 Business Central

Firma nieustannie rozwija swojego opartego mechanizmy sztucznej inteligencji asystenta, nazwanego Copilot. Znajdziemy go między innymi w pakiecie najpopularniejszych rozwiązań biurowych świata, czyli Microsoft 365 (dawniej Office 365). Nic więc dziwnego, że Copilot trafił również do systemu ERP Dynamics 365 Business Central. Jak wspiera użytkowników tej aplikacji? Pierwszą z wprowadzonych funkcjonalności Copilota w Business Central jest tworzenie opisów marketingowych. To szczególnie przydatne dla firm, które prowadzą sprzedaż w kanałach e-commerce i mają problem z przygotowaniem setek czy nawet tysięcy unikatowych opisów dla oferowanych produktów. Teraz mogą poprosić o to Copilota, który wygeneruje opis automatycznie na podstawie wprowadzonych przez nas danych, na przykład koloru, wymiarów czy nawet zdjęć. Styl czy długość opisu można dopasować do własnych potrzeb. Oczywiście istnieje również możliwość edycji opisu. To jednak nie wszystko: wkrótce w Business Central ma się pojawić chat oparty o sztuczną inteligencję, z którym będzie można porozumiewać się w sposób kontekstowy, np. poprosić o wyszukanie w systemie wszystkich rekordów powiązanych z danym kontrahentem.

Prognozowanie z wykorzystaniem sztucznej inteligencji

Jednym z kluczowych obszarów, w których AI odgrywa istotną rolę, jest prognozowanie. Dzięki analizie danych historycznych, Business Central może wykorzystać algorytmy sztucznej inteligencji do przewidywania, które produkty będą najbardziej pożądane przez klientów w przyszłości. To umożliwia firmom lepsze zarządzanie zapasami i dostosowanie produkcji do zmieniających się potrzeb rynku. Sztuczna inteligencja pozwala także na skuteczniejsze zarządzanie środkami pieniężnymi dzięki prognozom finansowym. Oparte są one o dane historyczne oraz przewidywania. Przykładowo, gdy wystawiamy nową fakturę sprzedaży, sztuczna inteligencja przeanalizuje historię płatności naszego kontrahenta i poinformuje o tym, czy płatność zostanie uregulowana w terminie czy spodziewać się opóźnienia.

Automatyzacja procesów biznesowych

Kolejną możliwością, do jakiej można wykorzystać sztuczną inteligencję w narzędziach Microsoft, w tym oczywiście Dynamics 365 Business Central, jest możliwość tworzenia przepływów i automatyzacji powtarzalnych procesów w firmie. Pozwala to na łączenie różnych wykorzystywanych w firmie aplikacji. Przykładowo, otrzymanie maila od klienta w Outlooku, może za sobą w sposób automatyczny jakąś akcję w Microsoft Teams czy Business Central (np. powiadomienie na czacie, akceptację potencjalnego klienta i utworzenie rekordu w systemie ERP).

To oczywiście nie wszystkie możliwości, jakie dają algorytmy sztucznej inteligencji. Należy się spodziewać, że w najbliższej przyszłości rozwiązania oparte o AI będą jeszcze mocniej rozwijane i wykorzystywane przez coraz większą liczbę ludzi, zarówno w pracy, jak i w życiu codziennym. Już teraz jednak warto wykorzystać potencjał rozwiązań AI w codziennej pracy z aplikacjami biznesowymi, w tym z systemem ERP Microsoft Dynamics 365 Business Central.

Komentarze