Pozycjonowanie strony WWW czy reklamy Google Ads, co wybrać?

Pozycjonowanie strony WWWWysoka pozycja w wynikach wyszukiwania niewątpliwie może przyczynić się do sukcesu danego biznesu. Droga na szczyt nie jest jednak tak prosta i często konieczne jest podjęcie szeregu działań, których celem jest poprawa jej oceny przez algorytmy. Dwiema głównymi metodami, są pozycjonowanie strony WWW oraz reklamy Google Ads. W poniższym artykule przedstawimy, czym są oraz co wybrać w danym przypadku.

Co dają reklamy Google Ads?

Reklamom Google Ads nie można odmówić tego, że zawsze działają zauważalnie szybciej od SEO. Mówiąc inaczej, pierwsze efekty reklam Google Ads zauważalne są nawet tuż po starcie kampanii. Ważnym ich elementem jest również fakt, że opłacone wyniki wyszukiwania podpowiadane są przede wszystkim użytkownikom, którzy mieszczą się w profilu modelowego klienta. Warto również zauważyć, że system rozliczania za reklamy płatne obejmuje przede wszystkim te wyniki wyszukiwań, które zostały wybrane przez potencjalnego klienta. Innymi słowy, przedsiębiorca płaci tylko za linki, w które użytkownik wszedł.

Różnice między pozycjonowaniem stron WWW a reklamami Google Ads

Pozycjonowanie stron lub reklama Google Ads wykonywane przez agencję SEO Bizzit.pl może przyczynić się do zwiększenia świadomości marki i przyciągnąć większy ruch na stronie internetowej. Między tymi dwiema metodami widać jednak istotne różnice, szczególnie kiedy zastanowimy się, ile kosztuje pozycjonowanie. Pierwsza metoda promocji w sieci, czyli SEO, opiera się na wynikach organicznych, może być tańsza, a czas oczekiwania na pierwsze efekty może wydać się długi. Reklamy Google Ads działają natomiast znacznie szybciej, ale potrafią być rozwiązaniem droższym. Dodatkowo warto pamiętać, że opłacone wyniki wyszukiwania są wyraźnie oznaczone, co dla wielu użytkowników może się okazać zniechęcające.

Na czym polega pozycjonowanie stron WWW?

Pozycjonowanie stron WWW, czyli działania SEO to proces optymalizacji strony internetowej, aby była ona jak najlepiej oceniana przez roboty Google. Głównym celem prac z zakresu Search Engine Optimization jest to, aby dana strona WWW osiągała jak najwyższe wyniki organiczne w wyszukiwarce. Jest to istotne, ponieważ za tego rodzaju pozycje nie płaci się w sposób bezpośredni, w porównaniu do kampanii reklamowej Google Ads. Do głównych działań SEO należą między innymi optymalizacja strony internetowej, poprawa jej czytelności, szybkości ładowania oraz UX czy optymalizacja wizytówek Google. Niezwykle istotne jest również zadbanie, aby treści umieszczane w sieci były możliwie najbardziej przydatne dla użytkownika. Algorytm rozpoznając tego typu treść, może bowiem uznać, że dobrze posłuży ona potencjalnemu klientowi i umieści ją na wyższych pozycjach.

Można więc stwierdzić, że pozycjonowanie stron WWW to dobra alternatywa dla osób, które ufają długoterminowym planom, oszczędzając przy tym swój budżet, a reklamy Google Ads powinny sprawdzić się w przypadkach, kiedy efektów kampanii oczekujemy jak najszybciej.

Komentarze