Typowe usterki laptopów

Typowe usterki laptopówKażdy posiada jakieś własne preferencje co do wyboru producenta sprzętu elektronicznego. W przypadku laptopów niektórzy kierują się jedynie parametrami technicznymi, dla innych ważny jest producent.

Może okazać się jednak, że nawet jeśli zdecydujemy się na sprzęt dobrej firmy i z doskonałymi parametrami, po pewnym czasie spotkamy się z mniejszymi lub większymi awariami.

Typowe usterki laptopów:

  • Uszkodzenia układu chłodzenia
  • Awaria gniazda zasilającego laptop
  • Problem z systemem operacyjnym
  • Problem z odczytem płyt CD oraz DVD (usterka napędu)
  • Laptop nie wykrywa dysku (nie widzi go)
  • Brak dźwięku
  • Uszkodzenia mechaniczne
  • Niedziałająca klawiatura
  • Problemy z siecią bezprzewodową
  • Nie działa podświetlanie matrycy
  • Występują typowe krzaczki na ekranie i bardzo dziwne oraz niespotykane znaczki
  • Obraz na ekranie jest rozmyty
  • Po włączeniu laptopa ekran jest czarny

Z racji delikatnej konstrukcji w laptopach bardzo często pojawiają się problemy z zawiasami. W tym wypadku warto pamiętać o delikatnym otwieraniu i zamykaniu laptopa, a również stabilnym ustawienia laptopa podczas pracy. Kolejna sprawa to gniazdo zasilania, w którym dochodzi do uszkodzonych styków, co często uniemożliwia ładowanie laptopa. Po za tym problem z gniazdem zasilania może doprowadzić do zwarcia i uszkodzenia podzespołów laptopa.

Warto zwracać uwagę na układ chłodzenia naszych komputerów. Podczas normalnej pracy we wnętrzu laptopa zbiera się kurz, wentylatory ulegają zużyciu. Praca laptopa w zbyt wysokiej temperaturze jest niekorzystna praktycznie dla wszystkich podzespołów. Jeśli wentylator pracuje głośno, laptop wydmuchuje gorące powietrze, warto jak najszybciej zadbać o układ chłodzenia i uniknąć poważnych uszkodzeń.

Najnowsze laptopy posiadają bardzo zaawansowane parametry, ale z racji na swoją mobilność są bardzo podatne na uszkodzenia mechaniczne, zalanie wodą czy inne zagrożenia z naszej strony. Rozsądne użytkowanie może znacznie wydłużyć użytkowanie takiego sprzętu.

W przypadku większości usterek warto szybko wykonać odpowiednie naprawy, żeby nie powstały dodatkowe uszkodzenia. O ile trwa okres gwarancji, bez problemu zlikwidujemy większość uszkodzeń bez ponoszenia kosztów. Okazuje się jednak, że najwięcej usterek pojawia się po zakończeniu tego okresu. W takim wypadku warto wybrać się do serwisu, który zapewni darmową wycenę naprawy, ale ważną sprawa to również specjalizacja w konkretnych firmach czy modelach.

Autor: www.megaserwis.com.pl.

Komentarze

Kaleron
Wiedzę o laptopach i ich usterkach można podzielić na dwie kategorie:
1/ - to znajomość elektroniki, układów scalonych i stosowanych rozwiązań technicznych. Jest to wiedza w zasadzie wspólna dla wszystkich modeli laptopów. Producentów płyt głównych jest mniej niż producentów laptopów...i tak naprawdę każdy może zamówić sobie w Chinach gotowe kadłubki, do których przyklei swoje logo stając się w ten sposób producentem laptopów.
2/ - to wiedza specyficzna dla danych producentów i modeli, którą nabywa się z doświadczeniem. To wiedza o najczęściej występujących w danym modelu usterkach, ale też bardzo często nie jest to wiedza elektroniczna, a mechaniczna. W którym miejscu najlepiej podważyć plastik, żeby nie zarysować obudowy, pod którą naklejką kryje się tajna śrubka, którędy należy poprowadzić taśmy i przewody... Np. lubiące podkreślać swą wyjątkowość apple tak naprawdę o wiele bardziej od innych laptopów różnią się mechanicznymi niuansami niż elektroniką.

Dlaczego więc serwisy często podkreślają, że specjalizują się w określonych markach? To czysty marketing. Trafianie do poszczególnych grup klientów - posiadaczy właśnie tej marki. Dzięki temu klienci czują się wyjątkowo wybierając serwis specjalizujący się właśnie w tej marce. Poza tym wybierane są marki podnoszące prestiż firmy - Apple, Dell, Sony...to drogie i przeważnie jakościowe laptopy, a więc należą do zamożniejszych klientów, których można też trochę drożej skasować. Z drugiej strony mało kto się ogłasza, że się specjalizuje w taniej chińszczyźnie, choć właśnie tego we wszystkich serwisach naprawia się najwięcej.
http://kaleron.pl