Filmy wizerunkowe a budowanie świadomości marki - o czym warto wiedzieć?

Filmy wizerunkoweTreści wideo bywają wykorzystywane na rozmaite sposoby. Potrafią być elementem typowo rozrywkowym, choć świetnie sprawdzają się także w przestrzeni edukacyjnej lub biznesowej. Duży rozwój da się zaobserwować w przypadku filmów wizerunkowych, o których chcielibyśmy opowiedzieć nieco więcej w dzisiejszym tekście. Czym są filmy wizerunkowe? Jak wpływają na budowanie tożsamości konkretnej marki? Dlaczego warto je wykorzystywać? O tym wszystkim przeczytacie poniżej.

Film wizerunkowy - co to takiego?

Czym w ogóle są filmy wizerunkowe? Tym mianem określa się audiowizualne przedstawienie firmy lub marki. Z pomocą nagrania przedstawia się kluczowe aspekty działalności, ofertę, ale też historię i strategiczne cele danego podmiotu lub osoby. To taki wizualny odpowiednik zakładki "o nas", którą można znaleźć na niemal każdej stronie internetowej.

To nieodzowne narzędzie dla pracowników działów HR, by przedstawić markę jako profesjonalny podmiot. Z takiego contentu chętnie też korzysta się na etapie rebrandingu firmy czy zmian właścicielskich.

Filmy wizerunkowe wykorzystuje się w wielu przestrzeniach. Rozbudowane formy chętnie umieszcza się na stronach www lub jako formę prezentacji dotychczasowych dokonań podczas wystąpień przed potencjalnymi kontrahentami. Nieco krótsze i skondensowane nagrania idealnie sprawdzają się w social mediach. Z pomocą takiego materiału da się osiągnąć szereg celów biznesowych - wystarczy skorzystać z pomocy doświadczonych specjalistów, jak choćby CreativeStudio.

Dlaczego warto zainwestować w filmy wizerunkowe?

Z jakich powodów warto zainwestować w filmy wizerunkowe? Zanim przejdziemy do konkretnych korzyści, trzeba zwrócić uwagę na pewien istotny aspekt - treści audiowizualne są najłatwiej przyswajalne przez szerokie grupy odbiorców. Szybciej przykuwają uwagę oraz pozwalają na zapamiętanie większej liczby detali. Wyniki analiz pokazują, że popularne powiedzenie: „jeden obraz wart jest więcej niż tysiąc słów” jest prawdziwe - zwłaszcza gdy postawi się na obraz w ruchu!

Film wizerunkowy pokazuje firmę lub konkretną osobę jako profesjonalistę, znającego się na swojej pracy, z doświadczeniem i potrzebną wiedzą. Niezmiernie ważna jest zatem wiarygodność i spójność całego przekazu. Pozwala to na zbudowanie zaufania u odbiorców oraz zwiększenie ich zaangażowania. A to de facto przekłada się na większy ruch, konwersje i pozyskiwanie nowych klientów.

Treści wideo nie są tak hermetyczne jak samo słowo lub sam dźwięk. Oddziałują na odbiorcę, angażując różne zmysły. W efekcie zwiększa to popularność i rozpoznawalność marki, dzięki trwałemu zapadaniu w pamięć oglądających.

Kluczowe elementy profesjonalnego filmu wizerunkowego

Z czego powinien składać się dobry film wizerunkowy? Warto już na etapie planowania przygotować scenariusz, który uwzględni wszystkie kluczowe elementy. Całość musi być spójna, konkretna i dawać rzetelne informacje, których oczekują odbiorcy.

Film powinien mieć konkretną budowę - zaczynać się oczywiście od przykuwającego uwagę wstępu, ale też posiadać zakończenie, które zawiera call to action. Całość należy oprzeć o storytelling, czyli opowiedzieć swoją historię tak, by odbiorca poczuł się zaangażowany i nawiązał emocjonalną więź. W ramach prezentacji powinny się pojawić informacje o firmie, oferta, sukcesy i kulisy pracy. Dobrym pomysłem jest dodanie kilku opinii zadowolonych klientów lub pracowników, co zwiększa zaufanie do marki.

Dobre nagranie musi być również w pełni profesjonalne - dotyczy to zarówno jakości samych nagrań, ale też montażu, ścieżki dźwiękowej (głos lektora, dialogi, muzykę), a nawet animacji, efektów specjalnych. Ich zakres zależy od wybranej formy filmu, specyfiki biznesu oraz pomysłu na budowanie świadomości marki.

Jak dobrze promować swoją markę - filmy wizerunkowe w biznesie

Współcześnie materiały wideo zaliczają się do najpopularniejszych rozwiązań, które sprawdzają się w nowoczesnym marketingu - w kanałach tradycyjnych i w Internecie. Warto wykorzystać również filmy wizerunkowe, stanowiące naturalną wizytówkę firmy. To sposób na to, by zaistnieć na rynku i zdobyć nowych klientów - skuteczne, profesjonalnie i na szeroką skalę.

Komentarze