Na czym można zarobić i czego brakuje na rynku?

Na czym można zarobić?Odpowiedź na pierwszą część pytania postawionego w tytule tego artykułu jest krótka: zarobić można na wszystkim. Druga część już taka oczywista nie jest, ponieważ rynek cechuje się obecnie bardzo wysoką konkurencją i dość trudno znaleźć produkty czy usługi, których by po prostu brakowało. Nie warto się jednak zniechęcać, ponieważ nowe technologie dają dziś ogromne możliwości, ułatwiając założenie własnego biznesu. W tym artykule podpowiemy Ci zatem, na czym można zarobić!

Aby znaleźć idealny pomysł na biznes, należy najpierw sprawdzić, czego brakuje w Polsce. Dzięki temu zawęzisz obszar poszukiwań do produktów i usług pozwalających szybko wybić się na rynku. Choć prędzej czy później i tak będziesz mieć do czynienia z konkurencyjną rywalizacją, przynajmniej na początku nie pogrzebie ona Twoich szans na zarobki.

Aby określić, jakich usług brakuje w Polsce, możesz wykorzystać następujące rozwiązania:

Poszukaj inspiracji w zagranicznych serwisach

Czasami wcale nie trzeba wiele, aby skutecznie się zainspirować. Wystarczy chociaż na chwilę odwrócić wzrok od polskiego podwórka i poobserwować, jak żyją ludzie w innych miejscach na świecie. Dziś jest to oczywiście łatwiejsze niż kiedykolwiek. Wykorzystasz bowiem w tym celu zagraniczne serwisy internetowe, a także blogi i media społecznościowe. Takie wizyty mogą zapewnić Ci wgląd w to, czego brakuje na rynku, i zainspirować Cię do stworzenia nowego produktu lub usługi na wzór tych funkcjonujących w innych krajach.

Obserwuj influencerów i trendsetterów

Przeglądając Internet, możesz skupić się na profilach osób, które wyznaczają nowe trendy. Mowa nie tylko o celebrytach mających globalne zasięgi, ale także o lokalnych autorytetach mogących pochwalić się bogatą wiedzą w danej dziedzinie. W ten sposób zyskasz szansę na to, aby w pierwszej kolejności dowiedzieć się o zachodzących na rynku zmianach czy o nowo powstających rozwiązaniach. Dzięki temu będziesz w stanie błyskawicznie reagować na wszelkie nowinki, przekuwając je w finansowy sukces.

Porozmawiaj ze znajomymi

Często to rozmowy z innymi ludźmi inspirują nas do tworzenia nowych rozwiązań. Uważnie słuchaj więc swoich przyjaciół i znajomych, zwracając uwagę na ich potrzeby konsumenckie. Być może pozwoli Ci to stworzyć biznes, którego nie ma w Polsce. Postaraj się również dowiedzieć jak najwięcej na temat zwyczajów zakupowych swoich bliskich, odpowiadając na przykład na pytanie, dlaczego wybierają dane marki.

Odwiedzaj międzynarodowe portale sprzedażowe

Zagraniczne nowinki niejednokrotnie trafiają do Polski z delikatnym opóźnieniem. Możesz więc wykorzystać to zjawisko, aby zająć sobie korzystną pozycję na rynku. W tym celu zaglądaj na zagraniczne platformy sprzedażowe, takie jak na przykład eBay czy Amazon. Nie bagatelizuj też znaczenia mniejszych serwisów, często przeznaczonych dla niszowych producentów lub twórców rękodzieła. Źródłem ciekawych inspiracji może okazać się choćby portal Etsy.

Przejrzyj tabelę kodów PKD

Na rządowej stronie internetowej znajdziesz listę Polskiej Klasyfikacji Działalności. To tabela kodów, według których określa się rodzaj i zakres prowadzonego w naszym kraju biznesu. Stanowi ona znakomity punkt wyjścia do poszukiwań pomysłu na biznes. Zapoznając się z różnymi kategoriami przedsiębiorstw, łatwo zidentyfikujesz takie, których zdaje się brakować na polskim rynku. Stąd już niedaleka droga do rejestracji własnej działalności w danym obszarze.

Poprawiaj istniejące rozwiązania

Czy kiedykolwiek zdarzyło Ci się narzekać na jakiś produkt bądź usługę tylko dlatego, że wydawały się one niedopracowane? Jeżeli tak, możesz na tym zarobić! Wystarczy, że znajdziesz sposób na ich udoskonalenie. Czasami okaże się to oczywiście bardzo trudne czy wręcz niemożliwe, ale w innych sytuacjach nie sprawi Ci większych problemów. Pamiętaj, że sukcesy większości marek nie biorą się z tworzenia autorskich i innowacyjnych rozwiązań, a po prostu z poprawiania tych już istniejących.

Na czym najlepiej zarobić? Lista 9 gotowych pomysłów

Wiesz już, jak znaleźć pomysł na biznes, a nadal zastanawiasz się, na czym najlepiej zarobić? Zapoznaj się z naszą listą gotowych inspiracji:

Własny sklep internetowy

Założenie własnego sklepu internetowego to jeden z najpopularniejszych obecnie pomysłów na biznes. Łatwo wcielić go w życie, ponieważ początkujący sprzedawcy mają do dyspozycji nowoczesne platformy e-commerce. Gwarantują one dostęp do takich funkcji jak kreator stron z gotowymi szablonami, bramki płatności czy integracje z hurtowniami i dodatkowymi kanałami sprzedaży.

Rynek e-commerce cały czas dynamicznie się rozwija, więc mimo że sklepów internetowych w Polsce raczej nie brakuje, zawsze znajdzie się miejsce dla kolejnego. Warunek to oczywiście atrakcyjny asortyment i dobrze przemyślana strategia marketingowa. Jeżeli planujesz działalność tego typu, pamiętaj, że największą popularnością w sieci cieszą się produkty z kategorii odzież, obuwie i kosmetyki.

Hurtownia B2B

Rozwój handlu internetowego oznacza także rosnące zapotrzebowanie na hurtownie zaopatrujące sprzedawców detalicznych. Kluczem do sukcesu okaże się w tym przypadku dobór odpowiedniego asortymentu. Aby dowiedzieć się, czego brakuje na polskim rynku, skorzystaj na przykład z darmowych narzędzi, takich jak Google Trends.

Własną hurtownię internetową założysz bez najmniejszych problemów. Pomoże Ci w tym kompleksowe oprogramowanie e-commerce z wbudowanym modułem B2B. Zainteresuj się także funkcją integracji z platformami sklepowymi, która ułatwi klientom korzystanie z Twojej oferty.

Sprzedaż w dropshippingu

Dropshipping to jedno z nowoczesnych rozwiązań, które ułatwiają sprzedawcom wejście na rynek e-commerce. W tym modelu logistycznym wszystkie obowiązki związane z magazynowaniem, pakowaniem i wysyłką zamówień pozostają po stronie hurtowni. Właściciel sklepu internetowego zajmuje się natomiast wyłącznie pozyskiwaniem i obsługą klientów, a także prowadzeniem działań marketingowych. Oszczędza dzięki temu mnóstwo czasu i pieniędzy.

Sklep w dropshippingu stanowi więc doskonały pomysł na biznes, nawet jeżeli nie posiadasz dużego kapitału na start. Jest to również rozwiązanie pozwalające uniknąć ryzyka inwestycyjnego, ponieważ za wszystkie towary z hurtowni płacisz dopiero w momencie ich sprzedaży. Do prowadzenia takiej działalności wystarczy Ci funkcjonalna platforma e-commerce.

Handel na Allegro

Jednym z najbardziej atrakcyjnych kanałów sprzedaży w polskim Internecie jest niewątpliwie Allegro. W serwisie tym handlować można niemal wszystkim, a działalność ułatwiają liczne funkcje marketingowe. Do dyspozycji masz między innymi wewnętrzny system reklamowy Allegro Ads, program lojalnościowy Monety Allegro, status Super Sprzedawcy, darmowe dostawy Allegro Smart, a także różne rodzaje wyróżnień aukcji.

Pamiętaj, że konto na Allegro warto zintegrować z witryną sklepu internetowego. Umożliwi Ci to wygodne zarządzanie sprzedażą z poziomu jednego panelu administracyjnego.

Szkolenia i kursy online

Nie wiesz, jakich sklepów brakuje w Polsce? Nie musisz ograniczać się do handlu elektronicznego! Internet oferuje zdecydowanie więcej możliwości, a wśród nich na przykład szkolenia i konsultacje online. Z powodzeniem możesz więc zarabiać na swojej wiedzy. Wystarczy, że stworzysz własny kurs lub webinarium i znajdziesz sposób na jego sprzedaż. Mowa zarówno o handlu gotowymi materiałami cyfrowymi, jak i o prowadzeniu szkoleń na żywo.

Pamiętaj też, że swoje usługi możesz uzupełniać autorskimi produktami. Jeżeli oferujesz na przykład kursy z zakresu inwestowania, sprzedawaj dodatkowo arkusze z rozmaitymi kalkulatorami, a jeśli prowadzisz korepetycje online, udostępnij swoim klientom profesjonalne fiszki lub notatki.

Sprzedaż materiałów cyfrowych

Oferowane przez Ciebie materiały nie muszą mieć charakteru edukacyjnego. Sprzedawać możesz właściwie wszystko – od autorskich zdjęć, przez sample muzyczne, aż po materiały wideo z poradnikami. Handel plikami jest o tyle łatwy, że eliminuje w ogóle problem logistyki. Produkty dodasz do sklepu właściwie jednym kliknięciem, a ich wysyłka będzie odbywała się automatycznie. W chwili, gdy klient opłaci swoje zamówienie, Twoje oprogramowanie prześle mu wybrane materiały drogą mailową.

Sklep z rękodziełem

Handel produktami handmade to doskonały pomysł na biznes, ponieważ pozwala Ci wykorzystywać nisze na rynku. Rękodzieło często stanowi bowiem odpowiedź na pytanie, jakich sklepów brakuje w Polsce. Wykonując artykuły samodzielnie, oferujesz konsumentom towar, jakiego nie znajdą oni w żadnym innym sklepie. Zauważ, że minimalizujesz przy okazji koszty pozyskania asortymentu, ponieważ nie musisz negocjować cen z żadną hurtownią czy producentem.

Rękodzieło możesz sprzedawać zarówno we własnym sklepie internetowym, jak i na Allegro. Pod uwagę warto wziąć także serwisy specjalizujące się w produktach DIY, takie jak wspomniany już portal Etsy.

Grafika internetowa

Każdy przedsiębiorca, prowadzący działalność w sieci, potrzebuje contentu graficznego na swoją stronę internetową lub profil w mediach społecznościowych. Projektowanie takich materiałów nie należy jednak do łatwych zadań. Wymaga nie tylko znajomości specjalistycznych programów, ale i pewnego zmysłu artystycznego. Jeżeli możesz pochwalić się i jednym, i drugim, zaoferuj swoje usługi klientom.

Zlecenia dla grafików komputerowych znajdziesz między innymi w dedykowanych grupach na Facebooku oraz w serwisach dla freelancerów. Pamiętaj, że wraz z rozwojem Twojego portfolio klienci będą powierzać Ci coraz bardziej opłacalne projekty.

Blog lub media społecznościowe

Coraz więcej osób - zwłaszcza wśród przedstawicieli najmłodszego pokolenia - zarabia dziś na prowadzeniu własnych blogów lub profili w mediach społecznościowych. Jeżeli masz pomysł na ciekawą markę i atrakcyjny dla odbiorców content, Ty także możesz zdecydować się na taki krok. Swoje publikacje oprzesz na posiadanej wiedzy, poczuciu humoru lub czystej kreatywności. Tak naprawdę nie ma to najmniejszego znaczenia - liczy się tylko przyciągnięcie i utrzymanie uwagi Twojej grupy docelowej.

Duży ruch na stronie lub w kanale społecznościowym bardzo łatwo przekuć w realne zarobki. Często nie musisz robić w tym celu zupełnie nic. Reklamodawcy sami bowiem zgłoszą się do Ciebie i zaproponują Ci wynagrodzenie za opublikowanie określonego materiału lub polecenie produktu. Źródłem dochodu mogą stać się dla Ciebie również linki afiliacyjne czy datki od fanów.

Na czym można zarobić? Podsumowanie

Jak pisaliśmy we wstępie, zarobić można właściwie na wszystkim. Zwróć jednak uwagę na to, że najwygodniejsze dla Ciebie będzie prowadzenie działalności związanej z obszarem Twoich zainteresowań. Dzięki temu łatwo odnajdziesz się na rynku i unikniesz niepotrzebnych problemów. Nie przejmuj się też brakiem doświadczenia - każdy musi przecież od czegoś zacząć. Postępując zgodnie z naszymi wskazówkami, szybko zweryfikujesz, jakich usług brakuje w Polsce, i uruchomisz własny biznes.